Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt tanker omkring opstart til mulig egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg går lidt med nogle tanker omkring det at skulle starte egen virksomhed (webshop) som distributør for en række produkter. Men hvordan kommer man egentlig i gang med dette. Kan man godt bare skrive en mail til producenterne om at man er ved at starte en webshop op og tager en føler på markedet og samler tilbud ind og om de skulle være interesseret? Og hvis det så er tilbuddet hvordan fungere det så med varene, stiller de mig x antal vare til rådighed hos mig som jeg kan sælge videre eller skal jeg rent faktisk skaffe en rimelig kapital og købe produkterne selv. Det er jo noget der gør en kæmpe forskel i størrelsen på ens udvalg. Og sidst men ikke mindst er det mig eller den store producent som laver den færdige distributør kontrakt? På forhånd tak for jeres tid. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:48

du skal søge lidt på dropshipping - som vil gøre at du ikke skal ha lager men som udgangspunkt betaler du varene du sælger senest når de afsendes og snydes der og/eller retur vil du som udgang hænge på prisen.

Jeg tror du skal blive mere konkret for dig selv - hvad er det for varer du tænker på for svarene er forskellige afhængig af om det er iphonecovers, tøj eller mejetærskere

Du vil behøve en vis kapital, jeg vil skyde fra hoften og sige ikke under 50.000 kr for at få bare lidt gang i en egentlig webshop

vh

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:25

Tak for svaret. Som jeg forstår det med dropshipping så sender min leverandør det altså direkte til mine kunder. Her tænker jeg at hvis man gik den vej ville jeg måske gerne selv have varen i hænderne så jeg kan give mit ''ok'' til varen er rigtigt osv. Så man også kan undgå mulige fejltagelser. Nu var de produkter jeg snakkede om i den lidt dyrere ende i form af en slags accessories. Og når du så siger 50.000 til en shop med iphonecovers der kan jeg da godt se at jeg vist roligt kan gange det et par gange eller mere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)