Hej SEO-kloge Aminoer. Lige to hurtige spørgsmål angående backlinks: 1) Jeg har netop smidt min URL volt-and-volume.com i en backlink-checker og fik resultatet: 138. Allesammen er dog nofollow, selv dem fra facebook. Jeg har pt. skrevet mere end 3.400 indlæg på Amino, men hvis jeg skriver URL'en tt-tekstforfatter.dk, så har jeg MEGET færre backlinks. Hvad skyldes dette? Er værdien at et indlæg langt mindre nu end tidligere? Synes også jeg får forskellige "resultater" alt efter, hvilken backlink-checker, jeg benytter? Nogen, der kan svare på disse spørgsmål? Venlig hilsen Thomas |
Volt & Volume:Jeg har netop smidt min URL volt-and-volume.com i en backlink-checker og fik resultatet: 138. Allesammen er dog nofollow, selv dem fra facebook.
Jeg havde ellers forstået det sådan, at en facebook-side også har SEO-værdi, eller er det kun, når mit indhold deles af andre på facebook?
Delinger på Facebook, plusser på G+, retweets på twitter etc kan godt have en SEO værdi selvom selve linket er nofollow. Det er jo ikke kun links der overfører pagerank der bestemmer værdien. Et opslag på G+ med et link giver umiddelbart bedre værdi hvis der er 1000 der plusser det end hvis ingen plusser det, men linket er jo det samme.
Volt & Volume:Jeg har pt. skrevet mere end 3.400 indlæg på Amino, men hvis jeg skriver URL'en tt-tekstforfatter.dk, så har jeg MEGET færre backlinks. Hvad skyldes dette? Er værdien at et indlæg langt mindre nu end tidligere? Synes også jeg får forskellige "resultater" alt efter, hvilken backlink-checker, jeg benytter?
Værdien Google tillægger er jo helt uafhængigt af de tools du bruger. Så hvad de tools siger, har jo intet at gøre med hvad Google giver links af værdi.
Når det er sagt skal du vide at første link fra et domæne er LANGT mere værd end de næste tusind. Så om du har skrevet 3400 indlæg eller om du har skrevet 2000 er lidt lige meget, på nær at der flyder lidt mere PR til din profil.
Det lyder som om du arbejder lidt bagvendt med SEO og tillægger dine linktjekkere mere værdi og præcision end de har. Sørg for at folk deler og liker dit indhold på de sociale medier, og sørg for at få links fra forskellige relevante sider og domæner. Så går du ikke galt i byen.
Frem for at bruge tiden på diverse linktjekkere, som jo alligevel ikke viser noget du kan bruge til noget, så brug tiden på at arbejde med reel SEO, altså at skaffe backlinks og social media buzz.
Backlink tjekkere er til at tjekke andres links med. De links du laver til din egen side kender du jo godt, og dem kan du bedre se i Google Webmastertools.