Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

138 backlinks - allesammen nofollow - inkl. dem fra facebook

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-kloge Aminoer.

Lige to hurtige spørgsmål angående backlinks:

1)

Jeg har netop smidt min URL volt-and-volume.com i en backlink-checker og fik resultatet: 138. Allesammen er dog nofollow, selv dem fra facebook.
Jeg havde ellers forstået det sådan, at en facebook-side også har SEO-værdi, eller er det kun, når mit indhold deles af andre på facebook?

2)

Jeg har pt. skrevet mere end 3.400 indlægAmino, men hvis jeg skriver URL'en tt-tekstforfatter.dk, så har jeg MEGET færre backlinks. Hvad skyldes dette? Er værdien at et indlæg langt mindre nu end tidligere? Synes også jeg får forskellige "resultater" alt efter, hvilken backlink-checker, jeg benytter?

Nogen, der kan svare på disse spørgsmål?

Venlig hilsen

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Volt & Volume:
Jeg har netop smidt min URL volt-and-volume.com i en backlink-checker og fik resultatet: 138. Allesammen er dog nofollow, selv dem fra facebook.
Jeg havde ellers forstået det sådan, at en facebook-side også har SEO-værdi, eller er det kun, når mit indhold deles af andre på facebook?

Delinger på Facebook, plusser på G+, retweets på twitter etc kan godt have en SEO værdi selvom selve linket er nofollow. Det er jo ikke kun links der overfører pagerank der bestemmer værdien. Et opslag på G+ med et link giver umiddelbart bedre værdi hvis der er 1000 der plusser det end hvis ingen plusser det, men linket er jo det samme.

Volt & Volume:
Jeg har pt. skrevet mere end 3.400 indlæg på Amino, men hvis jeg skriver URL'en tt-tekstforfatter.dk, så har jeg MEGET færre backlinks. Hvad skyldes dette? Er værdien at et indlæg langt mindre nu end tidligere? Synes også jeg får forskellige "resultater" alt efter, hvilken backlink-checker, jeg benytter?

Værdien Google tillægger er jo helt uafhængigt af de tools du bruger. Så hvad de tools siger, har jo intet at gøre med hvad Google giver links af værdi. 

Når det er sagt skal du vide at første link fra et domæne er LANGT mere værd end de næste tusind. Så om du har skrevet 3400 indlæg eller om du har skrevet 2000 er lidt lige meget, på nær at der flyder lidt mere PR til din profil.

Det lyder som om du arbejder lidt bagvendt med SEO og tillægger dine linktjekkere mere værdi og præcision end de har. Sørg for at folk deler og liker dit indhold på de sociale medier, og sørg for at få links fra forskellige relevante sider og domæner. Så går du ikke galt i byen.

Frem for at bruge tiden på diverse linktjekkere, som jo alligevel ikke viser noget du kan bruge til noget, så brug tiden på at arbejde med reel SEO, altså at skaffe backlinks og social media buzz.

Backlink tjekkere er til at tjekke andres links med. De links du laver til din egen side kender du jo godt, og dem kan du bedre se i Google Webmastertools.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:53

Hej Thomas.

Tak for et grundigt svar.

Jeg har bestemt også tænkt mig at lægge vægt på netop de punkter, du nævner, ikke mindst social media buzz. Jeg var blot ret nysgerrig efter at forstå lidt mere om, hvordan det hele hænger sammen, og hvor stor vægt man bør tillægge backlink-checkers :-). Så tak fordi du forklarede mig dette.

Denne del forvirrer mig dog lidt:

"Delinger på Facebook, plusser på G+, retweets på twitter etc kan godt have en SEO værdi selvom selve linket er nofollow. Det er jo ikke kun links der overfører pagerank der bestemmer værdien. Et opslag på G+ med et link giver umiddelbart bedre værdi hvis der er 1000 der plusser det end hvis ingen plusser det, men linket er jo det samme."

Jeg er helt med på, at jo flere, der deler dit indhold på de sociale medier, desto bedre i kraft af ren og skær eksponering, og at dette i sig selv har indvirkning på antallet af besøgende, og det vil jeg fortsat arbejde med. Men hvis linket er nofollow, har det ikke nogen værdi i forbindelse med pagerank i google, har det? Eller har jeg helt misforstået noget?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:03

Volt & Volume:
og hvor stor vægt man bør tillægge backlink-checkers :-).

Du bør ikke lægge nogen som helst vægt på backlink-checkers hvis det er for at måle hvordan det går med din SEO (med mindre du skriver så godt indhold at folk linker til det uden du ved det, så kan det være rart at se hvor der linkes fra, men der kan du også se på at opsætte nogle Google alerts). Den største vægt bør lægges på antallet af besøg, som du kan se i analytics, som at du kan se du bevæger dig opad på de ord du sigter efter.

Volt & Volume:
Men hvis linket er nofollow, har det ikke nogen værdi i forbindelse med pagerank i google, har det? Eller hra jeg helt misforstået noget?

Det er korrekt der ikke flyder noget pagerank, men derfor kan Google jo godt tillægge delinger SEO-værdi alligevel, selvom værdien ikke måles i PR.

Vi kan måske vende spørgsmålet om og spørge, hvorfor du gerne vil se de link du ved du har lavet i en ranktjekker?.

Fra Østerbro, København
Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 18:12

Tak for en dybdegående svar Thomas, 

Mvh.

Anders

Stifter af Founderdocs - Lav en ejeraftale

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 01:20

Thomas Frost:
Det er korrekt der ikke flyder noget pagerank, men derfor kan Google jo godt tillægge delinger SEO-værdi alligevel, selvom værdien ikke måles i PR.

Jeg mener at have læst, at antallet af besøgende på en side også har betydning for pagerank i google? Så man kan vel sige, at selvom man ikke har fået links af betydning, så kan den øgede eksponering/synlighed på sociale medier -- og hermed det øgende antal besøgende på ens side -- godt betyde, at det i sidste ende får indvirkning på ens pagerank?

Thomas Frost:
Vi kan måske vende spørgsmålet om og spørge, hvorfor du gerne vil se de link du ved du har lavet i en ranktjekker?.

Det var udelukkende for at se, hvor mange backlinks jeg var kommet op på. Det er naturligvis rigtigt nok, at jeg selv ved, hvor jeg skaber backlinks, så det handler egentlig ikke om, hvor de kommer fra, men derimod om, at jeg ikke har styr på, hvor mange jeg har. Det er vel ikke helt uinteressant, og det gik jeg ud fra, at jeg kunne bruge en backlink-checker til. Med mindre der er noget, jeg helt har misforstået :-). 

Men bortset fra det, så tjekker jeg naturligvis mine google analytics dagligt og forsøger at eksponere Volt & Volume på relevante sider - også selvom jeg ikke får deciderede indgående links (gælder faktisk størstedelen indtil videre).

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 01:33

Thomas Frost:
så du kan se i analytics, at du kan se du bevæger dig opad på de ord du sigter efter.

Hvor kan jeg i øvrigt se, om jeg bevæger mig opad på særlige søgeord? Jeg plejer bare at kigge på antallet af daglige besøg og antallet af unikke besøgende pr. måned?

Skal jeg tjekke hvilken side en af mine musikanmeldelser ligger på, plejer jeg at google kunstner-og albumnavn. Relevante søgeord som "music reviews" googler jeg også bare for at se, hvor min side ligger placeret.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 06:37

Volt & Volume:
Jeg mener at have læst, at antallet af besøgende på en side også har betydning for pagerank i google? Så man kan vel sige, at selvom man ikke har fået links af betydning, så kan den øgede eksponering/synlighed på sociale medier -- og hermed det øgende antal besøgende på ens side -- godt betyde, at det i sidste ende får indvirkning på ens pagerank?

Nej, Pagerank afgøres af links der overfører Pagerank (dofollow) og ikke andet. PageRank er kun en af rigtig mange faktorer der spiller ind. Det er ikke din PageRank der afgør hvor gode placeringer du får.

Mål hvor mange besøgende du har og hvor gode placeringer du har på dine udvalgte søgeord. Jeg bruger RankTracker fra LinkAnalysis, men der er også nogle gratis ranktjekkere du kan bruge.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:49

Erik Hamre:

Volt & Volume:

Nej, Pagerank afgøres af links der overfører Pagerank (dofollow) og ikke andet. PageRank er kun en af rigtig mange faktorer der spiller ind. Det er ikke din PageRank der afgør hvor gode placeringer du får.

Mål hvor mange besøgende du har og hvor gode placeringer du har på dine udvalgte søgeord. Jeg bruger RankTracker fra LinkAnalysis, men der er også nogle gratis ranktjekkere du kan bruge.

Tak, Erik - jeg har tydeligvis en del, jeg skal have læst noget mere om.

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 20:11

Når jeg tjekker dit domain i vort værktøj har du

text
265 

dofollow
168 

nofollow
97