Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google: Pinguin 2.1 - Linkbuilding bliver sværer?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Ifølge searchenginewatch.com går pinguin 2.1 updaten efter unaturlige links.
Der er ligeledes nævnt links i signature - som mange bruger her på amino.

Hvad siger I på Amino. Betyder det, at vi skal nuke alle vores signatur-links? Skal man ikke længere linkbuilde via blogs og fora?
Hvis dette er sandt, hvordan skal man så linkbuilde i fremtiden?

Blogindlægget findes her:

http://searchenginewatch.com/article/2299665/Google-Penguin-2.1-Who-Go


Ser frem til at høre jeres mening.

Mvh
Casper

Fra Rosklilde
Tilmeldt 12. Oct 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Krohn & Møller I/S Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

hmmmm spændende men muligvis meget svære----

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Til det med links for eksempel i signaturen så oplevede jeg at en eneste underside ikke blev indekseret af google i starten, og det var den jeg linkede til i min signatur, alle andre blev indekseret. Efter at have skabt flere links til siden, og fjernet linket fra signaturen kunne siden findes ved søgning. Nu linker jeg igen til siden, og den er stadig indekseret, så ved ikke om det ene og alene skyldes linket i signaturen eller noget andet, men det var i hvert fald min mistanke.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke så meget der har ændret sig siden Google launchede første Penguin. Signalerne er helt klare i forhold til hvilke links Google er ude efter:

1) Alle former for automatiserede links

Tidligere har forum profil links, blog kommentarer og artikel kataloger mistet meget værdi. I den seneste update er Web 2.0 links med især spinnet tekst blevet ramt. Desuden mener flere at linkbuilding i lag - det vil sige spam links til fx en unik tekst på en gratis blog - også er blevet devalueret. Spinnede tekster er kort sagt et no-go nu, men det har det sådan set også været tidligere, med Penguin 2.1 ramte Google bare bedre end tidligere. Man kan stadig opnå hurtige resultater med den type linkbuilding, men det er en stakket frist og hvis vi ser på hyppigheden af Penguin så holder det ikke mere end max 2-3 måneder.

2) Offentlige blog netværk og dårlige splogs

Der er er en masse blog netværk og betalte linknetværk rundt omkring på nettet, fx det russiske SAPE og nogle kopier. De er blevet devalueret (SAPE blev det tidligere på året). Desuden har dårligt udførte linkbuilding blogs mistet værdi.

3) Kombination af flere faktorer

Penguin er nu en ret sofistikeret algoritme der ikke kun kigger på anker tekst eller kun på typen af links. Efter den første Penguin blev der snakket meget om risikoen for negativ seo og det har Google så rettet ind sådan at der nu ses mere på helhedsbilledet end bare en faktor. Så der er nok lidt mere plads til at have en delvis unaturlig linkprofil (fx mange enslydende ankertekster), men hvis du så samtidig har spinnede tekster og links fra kendte linknetværk så falder hammeren.

Den gode nyhed

Den gode nyhed er at det nu kræver langt mindre at komme frem - også med en ny side - sådan må det nu engang være når mange sider bliver ramt. Så god konservativ linkbuilding i form af relevante links, lidt links fra forummer osv, gæsteindlæg, lidt bloglinks osv, virker stadig fint. Kvalitet over kvantitet og så noget tålmodighed.

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 264
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare du har den hvide hat på, så er jeg sikker på at du ikke mærker det store

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik og Rasmus

Mange tak for jeres input!
Mange tak for den fyldige beskrivelse Erik. Det var lige, hvad jeg manglede for at få en bedre forståelse.

@Erik - du skriver:

Erik Hamre:
noget tålmodighed.
.
Vil det sige, at det nu tager længere tid for Google at crawle og vurdere ens links?
Jeg ved godt, at man ikke kan sætte en præcis tid på, hvor lang tid det tager, fra man laver et link, til man kan se resultatet. Men vil du 'over-all' sige, at det med den nye algoritme vil tage længere tid?

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick T. Rasmussen:
Bare du har den hvide hat på, så er jeg sikker på at du ikke mærker det store

Helt enig - nogle gange kan jeg dog være i tvivl om de nye algoritmer, ændre deres syn på White Hat SEO. :)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Nybroe:

Patrick T. Rasmussen:
Bare du har den hvide hat på, så er jeg sikker på at du ikke mærker det store

Helt enig - nogle gange kan jeg dog være i tvivl om de nye algoritmer, ændre deres syn på White Hat SEO. :)

Jep.
For eksempel så vil Google nok ikke mene at Patricks signatur link med keyword i linket er White Hat, selv om det virker ret uskadeligtWink
Men vi skal også være realistiske og med mindre ens firma har et stort budget til at skabe en masse omtale i medierne og på sociale medier og derved skabe mange naturlige links, så må vi tage lidt lysegrå metoder i brug. Alt med måde selvfølgelig.
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Hamre:
så må vi tage lidt lysegrå metoder i brug. Alt med måde selvfølgelig.

Enig. Men det kræver den nødvendige viden at ramme den gyldne grænse. :)
Derfor mit indlæg da jeg meget gerne vil være så tæt på den hvide hat som muligt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)