Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opret virksomhed for ubeskattede penge - hvordan?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

situationen er den at jeg har fået min første opgave som vil indbringe mig en sum penge i størrelsesorden 45-50.000 kr ved første fakturering (Hvis perioden for faktureringen udvides kan jeg godt samle sammen til minimum 50.000 kr).

Men jeg har endnu ikke noget firma.

Jeg vil derfor høre ad, om jeg på nogen måde kan bruge de penge jeg får i forbindelse med fakturering til at etablerer firmaet med (50.000 i indskud til et ApS)?

Problemet som jeg ser det er at det kan være svært at udskrive en fakturer i firmaets navn når det endnu ikke eksisterer før efter pengene er modtaget.

Men at modtage pengene privat, for der efter at betale skat af dem og indskyde dem i virksomheden virker ret tosset, og derudover så vil der heller ikke være nok til at jeg kan etablerer virksomheden.

Jeg havde håbet at det var muligt at oprette et iværksætter firma (IVS), men det ser ikke ud til at blive muligt før engang i det nye år.

Hvad kan jeg gøre for at få etableret virksomheden?

Er det måske muligt at yde et lån der skattefrit kan tilbagebetales (formentlig samme problematik, med at man ikke kan låne til et firma der ikke eksisterer)?

Jeg står desværre ikke lige og har 50.000 kr privat jeg kan skyde ud i det blå og undvære så længe firmaet eksisterer (forhåbentlig for evigt) :)

Det er desværre ikke muligt at starte med en personlig ejet virksomhed, idet at det vil medføre et tilbagebetalings krav på hele min SU + 7% (+ yderligere 8% + nationalbankens gældende rente hvis jeg ikke betaler inden for den første måned) da jeg så ryger over mit fribeløb - i så fald koster det mig penge at arbejde, og et bedre alternativ ville være at vente med at fakturerer pengene til det nye år.

Håber der sidder nogen med erfaring inden for feltet som de vil dele ud af.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:26

Det er en situation som opstår for en del, og personligt, kender jeg ikke en måde der er acceptabel lovmæssigt.

Tænker at hvis du kender din kunde godt, og de har kendskab til og forståelse for situationen, kunne de måske låne dig beløbet, som et lån og ikke en indkomst.
Derefter kan du så stifte selskabet, og skrive dem en faktura og dermed udligne lånet helt eller delvist.

Jeg ved IKKE om den er gangbar, men det er jeg sikker på at der er nogle herinde der kan svare på. 
Og du skal ikke følge mit råd uden at du har vendt det med en ekspert :-) 

EDIT!
Nej glem det, det er jo stadig dig og ikke selskabet de så låner pengene, og dermed kan selskabet ikke indfri din gæld.
Sorry. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:47

MartinF-:

Det er desværre ikke muligt at starte med en personlig ejet virksomhed, idet at det vil medføre et tilbagebetalings krav på hele min SU + 7% (+ yderligere 8% + nationalbankens gældende rente hvis jeg ikke betaler inden for den første måned) da jeg så ryger over mit fribeløb - i så fald koster det mig penge at arbejde, og et bedre alternativ ville være at vente med at fakturerer pengene til det nye år.

Håber der sidder nogen med erfaring inden for feltet som de vil dele ud af.

Det er muligt via VSO, så det kan du overveje, hvis det var din eneste grund til at vælge Aps fremfor enkeltmandsvirksomhed.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:52

Stiftelse af selskaber forudsætter indskud af beskattede midler, dog undtagelse ved Skattefri Virksomhedsomdannelse.

Der derfor ikke muligt, som trådstarter er inde på med lån og senere indfrielse, idet dette vil medføre et ulovligt aktionærlån.

Et Iværksætterselskab (IVS) vil være oplagt i denne situation, men det kan først stiftes fra den 1. januar 2014.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00
Ellers er der i perioden 1/1 til 27/5 (mener jeg), at benyttet ordningen om indskud på en iværksætterkonto, så kan du fradrage de kr. 80.000 i din personlige indkomst, og faktisk opnå en skattegevinst, hvis du betaler topskat, da indskuddet beskattes over de næste 10 år, og hvis du ikke betaler topskat i de år, så er der tale om en gevinst, og ikke en udskudt skat. Der er særlige krav til, at du i 2 år skal lægge de fulde arbejdsindsats i selskabet.

Mvh
Andreas
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:02

:
Ellers er der i perioden 1/1 til 27/5 (mener jeg), at benyttet ordningen om indskud på en iværksætterkonto, så kan du fradrage de kr. 80.000 i din personlige indkomst, og faktisk opnå en skattegevinst, hvis du betaler topskat, da indskuddet beskattes over de næste 10 år, og hvis du ikke betaler topskat i de år, så er der tale om en gevinst, og ikke en udskudt skat. Der er særlige krav til, at du i 2 år skal lægge de fulde arbejdsindsats i selskabet.

Men det hjælper vel ikke på den S.U. klemme som trådstarteren skitserer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05

forudsat det er intesivt drevet det du vil starte og ikke skjul for egentlig lønmodtager arbejde ville jeg se på VSO som i linket helt klart og der kan du være igang inden nytår - men KUN hvis det er en egentlig intensivt drevet virksomhed du har tid til ved siden af studierne (se Henriks uddybning herunder), ellers kan skat forkaste det og - ellers - lidt samme problematik IVS efter nytår (man må ikke bare fakturere hvis det faktisk er lønmodtager job)

Endeligt kan du måske låne penge i banken eller af venner til et ApS for i virkelighedens verden er det som ikke altid let at drive virksomhed med meget mindre kapital end hvad der der bruges i kapitalkrav

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10

@ Anders, der er intet krav om at der skal lægges fuld arbejdskraft i selskabet. Det er nok med 50 timer om måneden - svarende til godt 12 timer om ugen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15

Henrik Koudahl:
@ Anders, der er intet krav om at der skal lægges fuld arbejdskraft i selskabet. Det er nok med 50 timer om måneden - svarende til godt 12 timer om ugen.
 super - kan vi bruge den fremover generelt - VSO ikke gerne under 50 timer om måneden (som vel så er fast over et år, så mere korrekt 600 timer om året for at det ikke skal være 50 timer i alt for hele året samlet over en måneds job)

Det vil være godt at ha et tal på disse 600 timer om året - og det må vel være rigtigt at det er om året og ikke om måneden der regnes?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Hej Henrik

50 timer om mdr. Er det ikke ens fulde arbejdskraft:-)

Omkring SU så kan man da lige præcis kontrollere sin indtægt.

Når der kommer IVSer, så er det nok en sjovere løsning, hvis det ikke går med IVSerne, som jeg har hørt det gik med de tyske 1 euro selskaber, at folk ikke har tillid.
Side 1 ud af 3 (28 indlæg)