Vi sponsorerer en ung lokal svømmer. I denne uges lokalavis er der en artikel omkring hende.
Vi er i opstarten af en nyhedsblog omkring hende, og jeg ville rigtig gerne klippe artiklen ud, scanne den ind og poste den som billede på en nyhedshistorie om hendes fine resultater til det omtalte stævne.
Må jeg det? eller er rettighederne til artiklen avisens? Det skal siges at både pigen, hendes mor og fotografen er helt med på det. Det er altså kun et spørgsmål om det er tilladt i forhold til avisen.
Vi sponsorerer en ung lokal svømmer. I denne uges lokalavis er der en artikel omkring hende.
Vi er i opstarten af en nyhedsblog omkring hende, og jeg ville rigtig gerne klippe artiklen ud, scanne den ind og poste den som billede på en nyhedshistorie om hendes fine resultater til det omtalte stævne.
Må jeg det? eller er rettighederne til artiklen avisens? Det skal siges at både pigen, hendes mor og fotografen er helt med på det. Det er altså kun et spørgsmål om det er tilladt i forhold til avisen.
Jeg kan godt forstå, at I gerne vil bruge artiklen, men det er desværre no-go - medmindre I får tilladelse fra lokalavisen.
Til gengæld er der intet i vejen for, at I selv laver et interview med den lokale svømmer, så I selv får en artikel, hvor I har rettighederne. I kan evt. bruge avisens artikel som inspiration til hvilken vej jeres artikel skal drejes (uden at plagiere, naturligvis). Det burde ikke være det store problem, siden både moren, pigen og fotograf (Vær dog opmærksom på at avisen kan have enerettigheder til fotografens billeder) er indforstået.