Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cbrain børsintroduktion - fup eller fakta

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

 
Er der nogen her i forumet, der har en holdning til Cbrains (14 mands IT-konsulent-firma - se www.cbrain.dk) mini-børsnotering.
 
Så vidt jeg kan forstå, så har de selv stået for al salget og administration den første "klump" aktier - og nu vil de sælge yderligere en "klump" - så de er klar til en reel notering på Københavns Fondsbørs. Kravet for en notering er ifølge deres pressemeddelse en egenkapital på 15 mio DKK og minimum 500 aktionærer. (Det overrasker mig, at kravene ikke er skrappere).
 
Men:
 
Er dette en reel ny måde for små selskaber at skaffe kapital på?
 
Er dette en måde at blive fri for bankernes ikke ubetydelige salærer i forbindelse med en IPO?
 
Eller, er dette et (dygtigt) medie-stunt fra Cbrains side, som bl.a. fik deres navn nævnt i radioavisen i dag?
 
 
Jeg er i tvivl - men lige meget hvad, så synes jeg det er et spændende eksperiment Cbrain har gang i.
 
 
 
Mvh
 
 
Jakob
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjaaa.... Per Tejs Knudsen (Cbrains direktør) børsnoterede også Maconomy i sin tid, men om han mener det reelt denne gang, tror jeg tiden skal vise. Det er en lille virksomhed, som kommer til at have nogle store omkostninger i forbindelse med regnskaber osv. efter en børsnotering.
Det kunne være et dygtigt PR-stunt for at skabe rigtig god omtale omkring en evt. børsnotering, som vel nok ligger noget længere fremme... 
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)