Hej Amino Hørte i dag lige en sjov lille historie fra vores kundesupport. En af vores konkurrenter havde indsat et adwords kampagne hvor de havde indsat søgeordet billigEmballage uden mellemrum. Teksten i reklamen var også billigEmballage ud i et ord uden mellemrum. Det resulterede i at vores kunde troede det var linket til vores side, og havde klikket x antal gange på denne adwords kampagne, for derefter at havne på en konkurrents hjemmeside, hvilket vedkommende syntes var ret irriterende. Så hun ville bare lige gøre os opmærksomme på at det var situationen. Vi er altid glade for kundernes små hint om hvad vi kan gøre bedre. Denne gang er der dog ikke ret meget vi kan gøre. Vores navn hindrer ikke rigtig nogen i at bruge det som søgeord, også selvom det er uden mellemrum. Det tror jeg såmænd også vi selv kunne have fundet på. Det var måske lidt over stregen at overskriften i kampagnen var samme billigEmballage. Men det sjove er at pågældende konkurent nu har betalt for x antal klik, og ikke fået andet ud af det end at der er nogen der syntes de er træls. Det kan vi godt grine lidt af :-) |
det sjove er at pågældende konkurent nu har betalt for x antal klik, og ikke fået andet ud af det end at der er nogen der syntes de er træls.
Til din information så har din konkurrent højst sandsynligt ikke har betalt for alle de klik som din kunde har foretaget på dennes annonce. Google gør meget ud af at forhindre snyd og falske klik. Der er formentlig kun blevet opkrævet for 1 eller højst 2 klik. Såfremt din konkurrent bliver ved med at blive vist, og få klik, på ordet, er det nok et bevidst valg og i så fald er det nok fordi din konkurrent tjener penge på det.
Ikke fordi jeg vil spolere dit gode humør, men det vel altid rart at være godt informeret