Hej Alle Håber i kan forklare med alt vedrørende bortforpagtning, da det er et område jeg slet ikke kender til. Faktisk overvejede vi at sælge vores kiosk men nu er vi blevet kontaktet af en der gerne vil forpagte. Det eneste jeg kender til det er at forpagter ligesom "lejer" sig ind.... Jeg har søgt lidt på nettet... men er blevet ikke klogere. Hvad skal aftalen lyde på?.. Hvad med det varelager vi pt. har i kiosken? Kunne aftalen f.eks. lyde på at forpagter betaler: Kun et eks. 50.000 kr. i depositium til os. Forpagter afholder omkostninger til forsikring, el, vand, varme, husleje. Forpagter betaler 120.000 kr. for vort varelager. Forpagter betaler 10.000 kr. til os hvert måned - hvad er et rimelig beløb her, hvordan regner man sig frem til det og skal vi af dette beløb betale skat? Hvad med at forpagter bruger vores inventar (kasse apperat, dankortterminal osv.) kan man kræve et beløb for at han bruger disse... Kan i komme med nogle eks. på aftaler ... eventuelt hvor kan man søge om rådgivning inden for området?.. På forhånd tak.
|
Bortforpagtning
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)