Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ansøgning som sælger/konsulent/indkøber/markedsføring etc.?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa.

Jeg går pt. på markedsføringsøkonomuddannelsen mhb. på at få job indenfor salg & marketing

Desværre synes jeg ikke rigtigt uddannelsen fanger mig, og i og med jeg har været på arbejdsmarkedet en del år, er det meste af det vi lærer ren logik for mig.

Ydermere vil jeg meget hellere ud og arbejde i en virksomhed, da jeg lærer bedst efter learning by doing, og når jeg er færdig med uddannelsen har jeg stadig ingen resultater at vise, som jeg synes 90% af jobopslagende søger. De skriver ikke så meget om uddannelseskrav, mere tidligere resultater.

Jeg er uddannet speditør og shippingassistent, så har købt/solgt transporter til hele verden. Både vejtransport og shipping og har været udstationeret i udlandet. Er vant til kundeservice og pleje. Men tror de fleste bare tænker transport & logistik når de tænker på en speditør og ikke at det kræver at være en god købmand samtidig.

Jeg synes selv jeg er ok til at skrive ansøgninger, men ved ikke om det er min erfaring som ikke vægter så højt, eller om det netop er ansøgningerne som er dårlige.

Så mit spørgsmål er, når man søger job netop som sælger/marketing, hvad skal jeg så helt præcist lægge vægt på? I alle ansøgninger til alle jobs kræver det jo at man sælger sig selv, men tænker man skal sælge sig selv 1000x mere når det netop er til et salgsjob? Skal jeg tænke ud af boksen og lave en salgsannonce på mig selv, eller mere traditionel med "lidt om mig, erfaringer, hvad kan jeg tilbyde" osv.?

Håber i kan hjælpe mig videre og kan komme med nogen gode forslag.:-)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 15:31

Hej.

En kendt gimmick er at oprette søgemaskineoptimerede sider, med de mennesker som du ønsker at blive ansat af. Når de googler deres navn, så popper din ansøgning op, hvorefter sandsynligheden for at komme til samtale er langt højere.

Når jeg søger job, har jeg fokus på at lave research af virksomheden/stillingsannoncen og besvarer virksomhedens spørgsmål. Derudover fortæller/viser jeg hvordan jeg kan skabe værdi. I mit første job lagde jeg meget vægt på, at jeg også havde lavet projekter i min fritid ved siden af mine studier. Et projekt som jeg aldrig blev rig af er https://webdrive.dk/ men jeg er overbevist om, at det har åbnet nogle døre i erhvervslivet.

Da jeg arbejder med IT og logistik, har jeg selvfølgelig et online CV: http://grn.dk/about-grzegorz-nowak

God vind med jobsøgningen.

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 11:35

Har selv taget markedsføringsøkonom, og må også sige at jeg var pænt skuffet. 

Men ja, som Grn.dk siger - er det super vigtigt at målrette din ansøgning til virksomheden, så lav lidt research på dem (aviser, annoncer, hjemmeside) find ud af hvad deres behov er, og sæt dine kompetencer derefter. 

Læg også vægt på hvad du kan gøre for deres virksomhed - hvorfor det netop skal være dig. 

"Jeg er uddannet speditør og shippingassistent, så har købt/solgt transporter til hele verden. Både vejtransport og shipping og har været udstationeret i udlandet. Er vant til kundeservice og pleje." - Du har jo erfaring - så det skal du helt klart bare ligge vægt på - og giv dem noget at savle over - eks. at du øgede dit salg med 30 % over 2 år. 

Husk din ansøgning skal reflektere dit cv - læs evt. denne artikel http://uopfordret-ansoegning.dk/cv-til-jobsogning/

Held og lykke 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:10

Hejsa,

Jeg har også selv læst samme uddannelse og du har ret, den giver absolut intet - men jeg tog den kun for at komme videre og har i dag en cand merc! Igennem mine uddannelser har jeg lært meget mere på mit job end uddannelsen, men at have en uddannelse har også stor betydning for virksomheder - selvom erfaringen er mere værd for dig som person..

Derfor synes jeg ikke, at du skal se ned på uddannelse blot fordi du ikke lærer noget - den giver dig en "titel" og betyder at du kan læse videre.. Men hvis du ikke skal bruge en uddannelse i de job du søger, så er der jo ingen grund til at spilde sin tid på en uddannelse.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)