Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ansøgning som sælger/konsulent/indkøber/markedsføring etc.?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa.

Jeg går pt. på markedsføringsøkonomuddannelsen mhb. på at få job indenfor salg & marketing

Desværre synes jeg ikke rigtigt uddannelsen fanger mig, og i og med jeg har været på arbejdsmarkedet en del år, er det meste af det vi lærer ren logik for mig.

Ydermere vil jeg meget hellere ud og arbejde i en virksomhed, da jeg lærer bedst efter learning by doing, og når jeg er færdig med uddannelsen har jeg stadig ingen resultater at vise, som jeg synes 90% af jobopslagende søger. De skriver ikke så meget om uddannelseskrav, mere tidligere resultater.

Jeg er uddannet speditør og shippingassistent, så har købt/solgt transporter til hele verden. Både vejtransport og shipping og har været udstationeret i udlandet. Er vant til kundeservice og pleje. Men tror de fleste bare tænker transport & logistik når de tænker på en speditør og ikke at det kræver at være en god købmand samtidig.

Jeg synes selv jeg er ok til at skrive ansøgninger, men ved ikke om det er min erfaring som ikke vægter så højt, eller om det netop er ansøgningerne som er dårlige.

Så mit spørgsmål er, når man søger job netop som sælger/marketing, hvad skal jeg så helt præcist lægge vægt på? I alle ansøgninger til alle jobs kræver det jo at man sælger sig selv, men tænker man skal sælge sig selv 1000x mere når det netop er til et salgsjob? Skal jeg tænke ud af boksen og lave en salgsannonce på mig selv, eller mere traditionel med "lidt om mig, erfaringer, hvad kan jeg tilbyde" osv.?

Håber i kan hjælpe mig videre og kan komme med nogen gode forslag.:-)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 15:31

Hej.