Jeg lidt i tvivl her, vi (som virksomhed) skal hver måned udbetale penge til vores affiliates. Nogle har CVR andre har ikke. De sender ikke faktura, men vi skal udregne deres provision baseret prsalg og derefter udbetale pengene (ved beløb på minimum 200-).
Affiliates kunne evt. sende faktura først på beløbet som de kunne få oplyst pr mail men det er bare bøvlet.
Hvordan gøres det så praktisk at vi udbetaler penge til affiliates og hvordan bogføres dette?
Har i øvrigt læst mig frem til at der kan bruges afregningsbilag - men det vidst kun gældende hvis begge er virksomheder med CVR. Hvad gøre vi i tilfælde af udbetaling til privatpersoner?
Har i øvrigt læst mig frem til at der kan bruges afregningsbilag - men det vidst kun gældende hvis begge er virksomheder med CVR. Hvad gøre vi i tilfælde af udbetaling til privatpersoner?
Jeg er ikke ekspert, men mener at partner-ads engang oplyste at det foregår på samme måde med og uden CVR nummer, dog dem med CVR nummer de får moms på og dem uden CVR der står moms blot som 0
Jeg er ikke ekspert, men mener at partner-ads engang oplyste at det foregår på samme måde med og uden CVR nummer, dog dem med CVR nummer de får moms på og dem uden CVR der står moms blot som 0
det er jeg heller ikke, men er der ikke noget med googleaffiliate o.l. står for moms indbetalingen og tilbageholder den for private? Andre må da vide dette
Mine tanker går på om ikke du måske bare skulle lave en kreditnota og udbetale denne til din affiliate. Så er det kun i dit system der sker "fakturering". Uden at have tjekket op på det var det umiddelbart måden jeg ville gøre det på
Mine tanker går på om ikke du måske bare skulle lave en kreditnota og udbetale denne til din affiliate.
Der er kommet nye regler om brugen af kreditnota. Hvis man laver en kreditnota skal det fremgå i hvilken faktura den vedrører og hvorfor. De betingelser vil med din fremgangsmåde ikke være opfyldt og dermed ikke lovlig.
Mine tanker går på om ikke du måske bare skulle lave en kreditnota og udbetale denne til din affiliate.
Der er kommet nye regler om brugen af kreditnota. Hvis man laver en kreditnota skal det fremgå i hvilken faktura den vedrører og hvorfor. De betingelser vil med din fremgangsmåde ikke være opfyldt og dermed ikke lovlig.
/Henrik
Hej Henrik,
Tak for input - det var jeg ikke klar over , så vil jeg IKKE råde til at gøre som jeg tænker