Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man har syltet B-skatten/skylder restskat?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

@ John. Naturligvis skal man forsøge at ramme den forventede indkomst bedst muligt.

Engang imellem må man se lavpraktisk på det for at få løst problemet bedst muligt for trådstarter.

Egentlig en underlig situation for man kan jo ikke sige at SKAT har et krav før selvangivelsen er indleveret. Men - ja SKAT har strammet op og ingen siger at de umiddelbart accepterer rettelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56

jeg er helt enig i det lavpraktiske og er det ikke noget man kan straffes for ville jeg også, forudsat de ekstra betalinger faktisk kan klares næste forår, ændre forskud og se om det løser den - ellers er det bare at ringe til skat og se om ikke man kan få en fornuftig betalingsordning, de ved jo at de ikke kan plukke håret af en skaldet - i alle fald - en af tingene skal vælges og ikke bare lade stå til tror jeg

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 16:07
Henrik Koudahl:

Stadigvæk skal du være opmærksom på de nye regler om skattekonto. Betaler du ikke raten for okt. så er restancen på 35.000 kr. Du overskrider da grænsen på 5.000 kr. - og sendes til inddrivelse (fogeden)..

Skattekontoen bruges ikke til b-skatter
Tilmeldt 14. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:42

Jep jeg har tjekket alle fradrag, blandt andet derfor jeg har så fin en årlig indtægt på lige omkring 400.000,- da man tjener ok på at være privat dagplejer. Nu må jeg blot stramme hjelmen og få betalt det skat af. Har valgt at være bund-ærlig og har derfor mailet til SKAT og forklaret hvor ubeskrivelig dum jeg har været. Håber at de påskønner min ærlighed og godt kan se at jeg ikke har til hensigt at lave ballade. Smiler og takker for al hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29

Jeg er helt lige så overbevist om din ærlighed og håber skat også sørger for en tålelig løsning - lad os høre så vi kan blive klogere på reaktionen, selv om den sikkert som så meget andet er helt individuel afhængig af den ansatte man møder

god vind - og vel ikke så ringe en løn samlet for et job der skaber glæde og holder hjulene igang

vh

Tilmeldt 14. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:20

Jeg valgte at sende en meget ærlig mail til SKAT om min store dumhed og min dyre lektie og på mine bedende knæ tigge om en eller anden form for afbetaling og jeg gjorde meget ud af at jeg ikke var ude på at snyde for at betale det jeg skal i skat men at jeg 'bare' havde opført mig højst ufornuftigt. De tilbød mig en 7 måneders afbetaling startende i november så det bliver cirka 10.000 pr md oveni den almindelige B-skat men det takkede jeg ja til....og bukkede og nejede. Smil og tak til alle.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28

God vind fremover👍

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)