Kære Amino'er. Vi er en gruppe på syv kandidat studerende ved Handelhøjskolen i Aarhus, som i øjeblikket arbejder sammen med KIA Denmark. KIA's afdeling i Danmark føler ikke at de får nok ud af deres hjemmeside - de ved at mange kunder bruger internettet til at undersøge markedet for biler og samtidig for at se på diverse specifikationer. Vores opgave er derfor at komme med en løsning på dette problem: at få de kunder som besøger KIA's hjemmeside til rent faktisk også at komme ned i butikken, for i sidste ende at gå derfra med en KIA bil. Vi har uden held været aktive på diverse bilfora, såsom bilbasen.dk, bilgalleri.dk etc. Her har vi spurgt ind til specifikke behov i forbindelse med bilkøb og også lidt mere specifikt i forhold til at købe en KIA bil. Udbyttet af dette var ikke særlig varieret, da det typisk var velkendte parametre såsom pris og performance, som blev nævnt. Derfor synes vi at det er interessant at prøve med crowdsourcing i stedet: at høre et iværksætternetværk ad om en decideret løsning på problemet. Det behøver ikke at være konkret i forhold til KIA, blot mere generelt om købsprocessen og hvordan denne kan forbedres, både i henhold til internettet men også hvilke tiltag der kunne være interessante at prøve af hos den enkelte bilforhandler? Alle svar og kommentarer er meget velkomne! vh Lasse Månsson |
Crowdsourcing: Optimering af salg hos KIA
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)