Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kæde SMS når de går for vidt

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Min datter her her til morgen vist mig en kæde SMS hun har modtaget, der står:

"Hvis du ser en bil med "Navngivet firma" så bare løb, det er en der kidnapper børn. Den er set "her" & "her". P.s. send videre til alle du kender"

Jeg har sammen med mit skrækslagne barn, googlet firmaet, kigget på CVR og så videre, og vi er herefter blevet enige om, at det nok ikke er sansynligt, at den stakkels mand, der iøvrigt har drevet sit firma anmærkningsfrit i 15 år, kidnapper børn i sin firmavogn, med firmanavn trygt på siden af bilen.

Jeg har skrevet til hendes klasselærer og bedt hende om at tage det op i klassen, men jeg kan ikke helt kaste det af mig. Jeg tænker at det evt. er en MEGET sur kunde, der er ude i et hævntogt.

Jeg har helt utrolig meget lyst til at reagerer yderligere på det, evt. ved at ringe til manden og gøre ham opmærksom på kæde SMS'en.

Jeg tænker, at eftersom det er et temmelig lokalt firma, kan det meget hurtig skade mandens forretning, og det er bare IKKE iorden. (Med mindre han selvfølgelig har kælderen fuld af kidnappede børn)

Er det bare mig? Ville i reagerer yderligere og hvordan?

Natasha

Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 145
Fra  UG Arts Skrevet kl. 09:36

Ville da gøre ham opmærksom på det, uden tvivl.

Mit første affiliate site: http://frituregryde.dk/

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 09:36

Vis den SMS til politiet og lad dem afgøre hvad der skal ske.

Og lad dem finde ud af hvor SMS stammer fra.

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 09:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ja, gør et eller andet.

Jeg ser det også igen og igen på facebook hvor folk deler det ene og det andet uden at vide noget som helst.. det er alt lige fra folk der angiveligt skulle være pædofile til forsvundne hunde eller heste der skal have nyt hjem eller bliver de lavet til sæbe, men folk tjekker ikke om det er aktuelt eller om problemet er løst, ligesom man sq da ikke kan udnævne folk til kriminelle og børnelokkere bare fordi en eller anden har postet det på sin væg.

Jeg synes du skal kontakte firmaet og så kan han jo kontakte politiet.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  MD VVS Skrevet kl. 10:13

Hej Mette.

Ja, facebook giver mig også daglige middelsvære hjerneblødninger.

Ellers normaltfungerende voksne mennesker deler gerne navngivne udhængninger af alt og alle, bare nogle de kender har gjort det...for så er det helt sikkert rigtigt (En samtale vi også lige kom ind på imorges).

Jeg har iøvrigt prøvet at ringe til manden, men han tager den desværre ikke :-S Må prøve igen senere.

Natash

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 10:19

Ingen tvivl om at det er til en politianmeldelse. Og så kunne man måske fristes til at lave sjov med alle de børn der så ville komme ud i friheden. Men det er OGSÅ at gå over grænsen. Desværre viser den verden vi lever i at der er mange syge mennesker der går så langt at de burde spærres inde.

BH

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  MD VVS Skrevet kl. 10:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er endt med både at kontakte manden selv, samt politiet.

Begge er opmærksomme på sms'en, der sjovt nok startede på facebook (Det var jo dejligt, så er afsender så nem at finde) og afsender er blevet politianmeldt.

Natasha

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 13:41

Natasha:

Hej Mette.

Ja, facebook giver mig også daglige middelsvære hjerneblødninger.

Ellers normaltfungerende voksne mennesker deler gerne navngivne udhængninger af alt og alle, bare nogle de kender har gjort det...for så er det helt sikkert rigtigt (En samtale vi også lige kom ind på imorges).

Jeg har iøvrigt prøvet at ringe til manden, men han tager den desværre ikke :-S Må prøve igen senere.

Natash

Ja, det er utroligt...

og en mand der ikke tager sin firmatlf.. hmm.... sikke et skråplan han er ude på der ;)

dejligt i øvrigt at det ser ud til at der kommer styr på det, og pænt af dig at handle på det.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:51

Problemet er som regel at politiet ikke har resourcer til at gører ngoet ved det.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 14:04

Jeg synes det er fedt at du er gået videre med sagen. Hvis vi antager at manden er uskyldig, så kan det jo skade hans forretning i stor stil, at sådanne SMS'er er i omløb.

Politiet har som der tidligere er nævnt nok ikke de store ressourcer til at gøre en masse ved sagen, men lad os håbe at vedkommende som har startet SMS'en får sig en lærestreg.

Og lad de så være en opfordring til alle andre ikke bare ukritisk at dele den slags beskeder, hverken på SMS eller Facebook.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)