Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Standard webshops med integreret økosystem - findes en sådan løsning?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hej alle,

Jeg søger og søger en standard webshopløsning hvor økonomisystemet er integreret, og hvor økonomisystemet kan håndterer flere webshops.

Shoppen skal naturligvis også kunne sættes op med et flot design

Det er væsentligt at vi selv kan vedligeholde shoppen på en let og hurtig måde, og derigennem også opdaterer vores priser, varelager, nye vare etc. i én og samme arbejdsgang. Dvs. ikke ved at læse CSV, TxT eller tilsvarende filer ind og ud af div. applikationer.

Har kigget lidt på Asieras men kan ikke få den downloadede demo op at køre på min maskne :-(

Har du kendskab til en løsning der ville leve op til ovenstående vil jeg blive meget glad for et hint fra dig.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:31

Dandomain tilbyder integration til økonomisystemer, en række forskellige, men om de kan snakke sammen med flere shops kan jeg ikke svare på. Det kunne dog undersøges ved at give dem et kald.

Har du nogle krav til hvilket økonomisystem det skal være?

Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 21:53

Martin Tygsen:

Har du nogle krav til hvilket økonomisystem det skal være?

Nej og dog alligevel! Jeg vil gerne have et system hvor programmet afvikles på vores lokale PC, og så med intevaller synkroniserer op imod webshoppen.
Grunden til dette er, at det gør programmet hurtigere at arbejde med - synes vi!

Vi bruger i dag SummaSumarum (som kan gøre dette ved brug af csv filer mere eller mindre manuelt) men integrationen virker ikke optimalt. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:31

Jeg kan pege dig hen på Mamut Enterprice 5 som er et super godt rimeligt billigt regnskabsprogram og man kan købe et eller flere integrationsmoduler så du kan styre en eller flere externe shops fra varekartoteker og kundekartoteket mv. fra Mamut..

Hvor godt integrationen virker ved jeg ikke, men jeg er selv ved at købe disse og skal gerne komme med en tilbagemelding om det virker.

Jeg ved Mamut har en shop medfølgende i Enterprice, men der mangler en væsentlig detalje som beregning af diffenteret fragtsatser og derfor har jeg fundet et firma der kan integrere min nuværende shop i Mamut. 

Geeked

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 11:34

Jeg bryder mig ikke om mamuts løsning. De havde på et tidspunkt en iværksætter edition man kunne prøve gratis, og jeg synes systemet var meget bøvlet ufleksibel og slet ikke rigtig tilpasset det danske marked.

Derudover synes jeg også at have læst at deres webshop får nogle tæsk, men det kan være de har fået styr på deres problemer siden jeg prøvede det.

Der er dog flere tråde her på amino hvor folk ikke er helt tilfredse med Mamut.

Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 21:48

Mulefar:

Hvor godt integrationen virker ved jeg ikke, men jeg er selv ved at købe disse og skal gerne komme med en tilbagemelding om det virker.....Enterprice, men der mangler en væsentlig detalje som beregning af diffenteret fragtsatser...

Tak for tilbagemeldingen. Chefen skal i morgen til et af Mamuts møder og høre om deres fortræffeligheder, tror lige at vi må spørge ind til fragtsatserne Wink

Vil meget gerne høre om dine erfaringer når du er klar

Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 21:51

Martin Tygsen:

...siden jeg prøvede det.

Der er dog flere tråde her på amino hvor folk ikke er helt tilfredse med Mamut.

Interessant! Hvor længe sider er det du testede programmet? Og var det både rengskab og webshop?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:56

Ken:
Interessant! Hvor længe sider er det du testede programmet? Og var det både rengskab og webshop

Det er nok lidt over et halvt års tid siden, og det var hovedsageligt regnskabsdelen.

Du kan læse lidt om Annettes erfaringer her:
http://anettesand.dk/2007/mamut-bogf%c3%b8ring-i-praksis/ hun har skrevet et godt indlæg både på bloggen men også på hendes side omkring regnskabs programmer http://mitregnskab.dk/?p=14&s=inloco

Meget kan have ændret sig siden :) Så prøv det af, det kan ikke skade at prøve det.

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:13

Hej Ken

Du har sikkert en grund til at du ikke ønsker at bruge csv filer, men jeg er alligevel lige nød til a spørge hvorfor?. Hvis du har en shop / flere shops som kan importere og eksportere csv filer, så kan du jo med dem ramme stort set alle økonomi systemer du skulle have lyst til at bruge. Selvfølgelig kan der være noget manuelt håndtering. Men jeg mener nu også at hvis du bare får det opsat korrekt, så er det minimalt. Skulle egentlig undre mig om ikke det kunne automatiseres 100 procent.

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 22:54

Hans Poulsen:

...men jeg er alligevel lige nød til a spørge hvorfor?. Hvis du har en shop / flere shops som kan importere og eksportere csv filer, så kan du jo med dem ramme stort set alle økonomi systemer du skulle have lyst til at bruge.

Hej Hans,

Vi har i dag en Dandomain webshop - www.kikkertpriser.dk - som kan importerer og eksporterer i txt, csv og xml formaterne. Jeg har forsøgt mig lidt med csv og det kan godt lade sig gøre sammen med SummaSumarum, men med mange begrænsninger. Vi skal stadig bruge meget tid på at opdaterer beskrivelser m.m. flere steder. Endelig skal der ligge en del ordre før det kan betale sig at bruge den tid det kræver at hente filer ind og ud af systemerne - dette skal ske automatisk eller ved tryk på én knap.

Vi er indstillet på at vi nok skal skifte SS ud til et andet system, måske også DD shopløsningen, men det må vi tage med bare vi finder det rigtige. Når det/disse er på plads, skal vi have åbnet endnu en shop :-)

mvh

Ken

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)