Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kredit hvor længe?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. må man selv bestemme sine betalingsbetingelser eller er der nogle regler der skal overholdes?

Jeg har en kunde jeg ved sidder i en pt. skidt situation og jeg vil gerne hjælpe ham på fode igen. Det vil jeg gøre ved at give ham lbn. måned + 365 dage i kredit på nogle varer. Beløbet størrelse er vel underordnet, om det er 25.000,- eller 250.000,-?

Hvordan med momsen af den faktura, skal den først afregnes når han har betalt eller før?

Og ja jeg har gennemtænkt situationen godt igennem, og er klar over at der er en chance for at han går på røven, men tager man ingen chancer her i livet, så vinder man heller ikke noget. 

På forhånd tak :-)

Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 02:40

Du skal betale moms af faktura i det kvartal du sender den, også selvom han betaler senere. Umildbart kan i lave en kommisonsaftale på varerne i forbindelse med en kontrakt også vente med at fakturer til den dato han skal betale.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:32

Alternativt hvis der er tale om fysiske varer kunne i lave en aftale om konsignationslager, således har han nogle af dine varer stående og månedligt rapporterer forbruget til dig, til fakturering og evt. Genopfyldning.

Derved kan han betale for varerne i takt med de forbruges og du beskyttes i forhold til mulig konkurs i og med varerne fortsat er din ejendom og ikke skal indgå i et evt konkursbo.
Eneste forbehold er at i så skal sørge for de står særskilt og særligt opmærkede på hans lager, så det ikke blandes sammen.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)