Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører jeg et tilgodehavende?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47119
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Deniz

Lyder jo også rimeligt, dog kan man sige, at det kræver ret meget kontrol og jo nok noget der kun er værd at gøre den 31/12 i alle fald, og så fremover hver 31/12 hvor det så fremover formentlig jo har mindre effekt - eller hvordan ville du gøre?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 19:22

Hej

Du fører det som kredet på salg og debet på kundefordringer. Når betaling er mottaget fører du beløpet på kredit kundefordringer og debet på f.eks bank. salg og betaling skal føres i de perioder de skjer. Dette av hensyn til f.eks moms

Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:03
Hvis der ikke er nogen eksterne (f.eks. banker)der løbende hen ad året skal se bogholderiet/regnskabet, så er jeg enig med i at der ikke er nogen grund til at føre posteringer mere end en gang om året ved regnskabsafslutningen.

Og vil give dig ret i at effekten af skattebesparelsen mærkes mest det første år. De efterfølgende år sker der bare en regulering af forrige års hensættelse, så hvis aktiviteten i virksomheden/webshoppen er nogenlunde ens året efter, får man ikke nødvendigvis en yderligere skattebesparelse år 2, men stadig en forbedring af likviditeten.

Mvh.
Deniz
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)