Lyder jo også rimeligt, dog kan man sige, at det kræver ret meget kontrol og jo nok noget der kun er værd at gøre den 31/12 i alle fald, og så fremover hver 31/12 hvor det så fremover formentlig jo har mindre effekt - eller hvordan ville du gøre?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du fører det som kredet på salg og debet på kundefordringer. Når betaling er mottaget fører du beløpet på kredit kundefordringer og debet på f.eks bank. salg og betaling skal føres i de perioder de skjer. Dette av hensyn til f.eks moms.
Hvis der ikke er nogen eksterne (f.eks. banker)der løbende hen ad året skal se bogholderiet/regnskabet, så er jeg enig med i at der ikke er nogen grund til at føre posteringer mere end en gang om året ved regnskabsafslutningen.
Og vil give dig ret i at effekten af skattebesparelsen mærkes mest det første år. De efterfølgende år sker der bare en regulering af forrige års hensættelse, så hvis aktiviteten i virksomheden/webshoppen er nogenlunde ens året efter, får man ikke nødvendigvis en yderligere skattebesparelse år 2, men stadig en forbedring af likviditeten.