Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og domænenavnet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En af metoderne til at komme højt på søgemaskinerne er at have sit søgeord i domænenavnet. Jeg står nu over for følgende udfordring. Jeg vil gerne ligge højt når der bliver søgt på ordet vagtplanlægning og er i den heldige situation at mit firma ejer domænerne: www.vagtplanlægning.dk og www.ondutyplanner.dk 

Vi har lagt vores hjemmeside op på www.ondutyplanner.dk og vil efterfølgende gerne have lavet en 301 redirect til fra www.vagtplanlægning.dk til www.ondutyplanner.dk men det er åbenbart ikke muligt. Det skyldes æ'et i www.vagtplanlægning.dk

Mit spørgsmål er så: Skal vi blot droppe www.ondutyplanner.dk og istedet satse på www.vagtplanlægning.dk ??. Evt. lave en redirect fra www.vagtplanlægning.dk til www.ondutyplanner.dk

eller

er der en metode til at få redirect fra www.vagtplanlægning.dk til www.ondutyplanner.dk til at virke alligevel ??

På forhånd tak for hjælpen. 

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:08

Hejsa morten - det er ikke et must at have søgeordet i domænenavnet - du kan sagtens ranke godt på det:)

Dog er det meget mere brugervenligt at have det:)

Det er et kritisk spørgsmål, om hvilken du skal vælge. Men jeg tror ikke at du skal vogte over vagtplanlægning, da de fleste vil prøve at stave det uden æ, og har de ikke IE7 - så kan de ikk åbne siderne, uden et specielt program.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:38

det er ikke kun internet explorer 7 som går amok over ÆØÅ .... du skal vel have et plugin af en art for at kunne åbne den slags sider.... jeg vil holde mig langt væk fra ÆØÅ endnu... jeg ved ikke om det nogensinde bliver standard at kunne åbne sider med dem....

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 08:45

Brian Brandt:

det er ikke kun internet explorer 7 som går amok over ÆØÅ .... du skal vel have et plugin af en art for at kunne åbne den slags sider.... jeg vil holde mig langt væk fra ÆØÅ endnu... jeg ved ikke om det nogensinde bliver standard at kunne åbne sider med dem....

Arh Brian

IE7 går ikke amok over ÆØÅ - jeg testede det selv af, inden jeg skrev mit indlæg, da jeg selv oppererer med IE7. Men vi er stadig enige - tvivler på at størstedelen har fået IE7, så et ÆØÅ domæne vil ikke være at foretrække før om nogle par år - men til den tid udelukker du også internationale brugere.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:51

Der er jo også det med mail, der er mig bekendt ingen mailprogrammer der kan klare æøå i mailadresser?

Derudover, så er der jo problemer hvis man sidder med tastatur uden danske karakterer (f.eks. i udlandet).

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:28

Tak for alle svarende. Det var en oplysende debat. Jeg bliver ved www.ondutyplanner.dk

Jeg har også ladet mig fortælle at grunden til at et søgeord i domænenavnet er en god ide ikke skyldes selve domænenavnet. Det skyldes derimod at de gange der bliver refereret direkte til domænet indgår ordet og derfor tæller det med i søgemaskinerne.

Ha det godt.

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)