Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en ny webshop løsningen?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen! Smile

Jeg kører webshoppen www.dresscode.dk, hvor jeg sælger herretøj til unge fyrer i alderen 16-30 (primært 18-25). Siden har været 'up running' siden starten af juni i år, og jeg har indtil nu haft 3076 besøg på siden.

Siden starten har jeg (selvfølgelig) prøvet at optimere salget, men uanset hvad jeg gør, ser det ikke ud til, at der er noget der lykkedes. Storm

Derfor kryber jeg nu til korset og vil se en stor værdi i, de kommentarer og ikke mindst forslag, som I måtte have.

Selv går jeg i tankerne om at få lavet en helt ny webshop med tilhørende administration. - Alle professionelle folk, som ved, hvad der skal til.

Derfor:

Hvad falder dig først for øje, når du går ind på siden?

Kunne opsætningen gøres bedre?

Kunne navigeringen optimeres?

Er produkterne passende?

Er siden hurtig nok?

Er der kundevenlige festures nok?

Har du haft lignende problem, og hvad gjorde du?

Jeg glæder mig til at læse jeres forslag!

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Rune Simonsen, DressCode

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:27

Jeg syne sikke shoppen fejler noget, der er fint overblik og den er logisk opbygget.

Der er dog forvirrende elementer. Mange af varerne haf før og efter priser, samt en knap der står "tilbud" på, men som ikke linker til eller gør noget som helst. Den forvirrer og får mig til at undres = tabte kunder.

Når jeg er inde på en vare er "køb" knappen svær at finde og virker ikke. Får mig til at undres = tabte kunder. Den begynder at virke når jeg har valgt størrelse. Ikke nødvendigvis logisk at man skal det først. Jeg mener Køb knappen skal være meget større/synlig og virke hver gang. Hvis muligt må du så spørge om størrelse bagefter på næste side. Der kunne også med fordel være "køb" knapper på oversigtslisterne.

Og igen - ud med før og efter priserne. Jeg tror jeg bliver snydt fordi førprisen nok aldrig har været den reelle pris. Især når det er på så mange varer som det er.

3000+ besøg er da meget pænt, hvad er konverteringsraten? 

Mvh Jesper

Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 11:38

Hej Jesper!

Tak for dit hurtige svar! Smile

Du omtaler en knap, der står 'tilbud' på, - hvor finder du denne?

Den købsknap, skal helt sikkert med. Man kunne evt. lave det således, at når man klikker på den som det første, skriver den 'Du skal først vælge en størrelse' eller lignende.

Før og efter priserne skulle ellers være med til at skabe et overblik over kundens besparrelse. Hvis før priserne er for høje (som du her muligvis får indtrykket af), er jeg rimelig sikker på det kan stemples som falsk markedsføring, og det er jeg ikke så interesseret i... Derfor passer priserne hos mig. Smile

Konverteringsraten er kun over sølle 0,5%. Er det normalt?

Fra Viborg
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 12:02
Der er et par ting, som allerede påpeget, der virker lidt underligt.

Nu fulgte jeg dit link, og trykkede på trøjer som det første.
Det jeg får ser sådan ud: http://soelver.dk/diverse/Picture%201.png

Der er badeshorts, boxershorts og skjorter i en stor blanding. Jeg forventede at finde trøjer :-)
Så her ville jeg nok lave en samlet oversigt over alle underkategorierne (især når der ikke er flere produkter. Ikke at der er noget galt i underkategorierne, for det er der ikke, men det kan jo så bruges som sorteringsvalg, hvis man leder efter noget bestemt. I hvert fald kan jeg ikke se, hvad boxershorts og badeshorts har at gøre der :-)

Dernæst klikker jeg på slipover, og får 1 produkt.
http://soelver.dk/diverse/Picture%202.png

Der er en førpris, en tilbudsknap jeg ikke kan klikke på, og ingen "nu"-pris. Måske er det fordi jeg sidder i Safari, men på nuværende tidspunkt ville jeg være smuttet. Jeg er allerede forvirret over at du ikke viser de produkter jeg forventer i forhold til din tekst, og jeg kan ikke se hvad varen koster. Derudover, så er den der "Vælg størrelse" en sjov ting. Jeg ville placere en "Køb"-knap der istedet, og lade kunden vælge størrelse, når han/hun har besluttet sig for at købe.
Jeg ved godt, at det er det samme i den sidste ende, men "Køb" (eller "Læg i kurv") er mere indlysende, og så giver det sig selv, at man skal vælge størrelse og andre sager bagefter :-)

Jeg klikkede videre på "Sweat med hætte".
http://soelver.dk/diverse/Picture%203.png

Her er det helt galt. Ingen priser, hverken før eller efter.

Igen er det sikkert fordi jeg sidder i Safari på Mac, men det er jeg nok ikke den eneste der gør, så at man kan se priserne uanset hvilken browser man har, ville nok være en af de ting jeg ville sikre mig var på plads ;-)
Siden er hurtig nok, og inde på et enkelt produkt ser det hele langt mere overskueligt ud, med før og efterpriser, tilbudsteksten (som ligner en knap) er ikke så forstyrrende som på de viste oversigter, og det hele ser ud som man kan forvente. Men jeg kunne godt forestille mig at du kunne tabe et par folk på gulvet i de der oversigter under hver kategori.

soelver.dk - freelance illustrator 

Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 12:14

'soelver'

Du har helt klart ret! Det er som om, siden kører forskelligt på forskellige computere. Det er et kæmpe 'NO-GO'.

Det at der var skjorter og alt muligt andet under 'Trøjer' skyldes, at shoppen hopper ud på forsiden så snart man trykker på en produktgruppe, som ikke er en undergruppe. Endnu et 'NO-GO'.

Tak for hjælpen!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:05

Hej Rune

Soelver omtale også "tilbudsknappen". Det er ikke en rigtig knap, men ligner det og dine brugere kan ikke vide det på forhånd. Den er på detaljesiden for produkter der har førpriser, og befinder sig under billedet.

Mht. før og nu priser er det ikke så meget et spørgsmål om hvorvidt de er rigtige eller ej. Jeg tror personligt ikke at du fusker med dem. Pointen er at nogle forhandlere fusker med dem, og at en anonym kunde ikke kan vide om du hører til i den ene eller anden gruppe. Måske tager jeg fejl, men man kan evt. lave en AB test på det..

/Jesper

Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 17:33

Jesper Jørgensen

Knappen er noteret. Smile

Vedr. før og efter priserne, så kan jeg sagtens følge dig. Men hvordan oplyser jeg så kunderne om, at det er et godt køb? - Jeg tænker på prisen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:40

Først skal du have besøgende på din side. Start med søgemaskineoptimering. Du kan evt gøre det selv eller du kan få en anden til det. Et godt sted at starte er her:

http://www.bcool.dk/seo-guide-s%c3%b8gemaskineoptimering.php

Nå du så har et rimeligt antal besøgende, så kan du udføre små tests for at se resultatet af ændringer. Mange gange er det små ting som tæller. Prøv evt:

At flytte søgeboksen op i toppen

At omdanne din e-mail-adresse i bunden til et link

At flytte betalingskortlogoerne op i toppen. Gør dem større. De giver tryghed.

Benyt evt. http://www.cloaking-system.com/. Find ud af hvad dine kunder søger på med https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)