Har brug for hjælp til et lidt kryptisk spørgsmål.
Vi har en kunden der laver målinger på konverteringer i et bookingsystem der kører via en IFRAME.
Det skulle virke men når vi ser hvor konverteringerne kommer fra (KILDE/MEDIUM) så viser den at konverteringen er kommet fra kunden egen domæne som en referral.
Er det slet ikke muligt at kunne se at konverteringen kommer fra bing/google/adwords??
//Martin
PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER
Det skulle virke men når vi ser hvor konverteringerne kommer fra (KILDE/MEDIUM) så viser den at konverteringen er kommet fra kunden egen domæne som en referral.
Er det slet ikke muligt at kunne se at konverteringen kommer fra bing/google/adwords??
Jo, det er muligt. Det kommer an på hvordan det er sat op.
- Ligger samme tracking kode både i iframe og på websitet der loader iframe?
Hvis de ikke ligger på samme domæne, skal i kigge på _getLinkerUrl (og de andre parametre der hører til) for at slå cross domain tracking til.
Hvis der ikke er tracking kode på selve websitet, kan man forsøge at sende referrer med i URL'en til iframe og bruge _setReferrerOverride i iframen for at få den med.
Tak for dit svar - jeg ved faktisk ikke om tracking koden også ligger i IFRAMEN - det kan jeg checke i morgen. Det indhold som IFRAMEN kommer fra booking systemet som du kan se i koden så den henter indhold fra et andet domæne end det domæne der hender indholdet.
Kan du ud fra ovenstående kode se hvad eventuelt kan være galt - evt. vise hvad koden skal være og hvad kode der også skal være i den iframe som henter indholdet - det ville jeg sætte stor pris på hvis du kunne være behjælpelig med det..
Ser frem til at hører fra dig.
// Martin
PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER
Jeg kan ikke se det ud fra det du har skrevet, der kan være mange ting galt. Jeg gav bare nogle ideer til hvad i kan kigge på.
Jeg har ikke tid til at fejlfinde gratis for andres kunder :) Hvis jeg skal bruge tid på det, er det på freelance basis. Du er velkommen til at skrive en PM hvis i vil det.