Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til firma,

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg læser til dagligt handelsøkonom, og ønsker at alle mine daglige teorier skal bruges i praksis. Jeg har erfaring med styring af lille enkeltmansvirksomhed, vi solgte serviceydelser. Nu er tiden en anden, og drømmen om andre græsgange vokser.

Ideen er ikke ny, og lad mig understrege, at dette ikke er et forsøg på en ny warren buffet etc.

Virksomheden skal sælge arbejdstøj. Alt fra Håndværksområdet, til uniformer i restaurationer lign. Tøjet til Håndværksområdet vil være en lager vare, hvor man om muligt vil kunne levere rigtig god kvalitet, til en favorabel pris. Uniformerne til restaurationer og lign, skulle være en bestillingvare, hvor man i samarbejde med kunden finder det rigtige resultat.

Fokus vil primært ligge i b2b.

Virksomheden skal skille sig ud, ved marketingsmetoder, og priserne skal være billigere, ved hjælp af stor fokus på cost/benefit, og med de nyeste og mest effektive forretning/styringsmetoder mm.

Målet er en sund forretning med konstant vækst.

Jeg har mulighed for at ligge op til 40.000 uden nogen form for finansiering.

Hvad synes i om planen?
Hvor stort indskud er nødvendigt?
Bør jeg finde en forretningspartner, eller kan jeg starte selv?
Andet? Skyd løs!

Håber på både kompetente og farverige svar!
Dbh Andreas

Det kan tilføjes, at jeg har en fortid som tømrelærling, og jeg har en del interesse inden for håndværksfagene, jeg har derfor også bekendtskaber i mange håndværksvirksomheder. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Nielsen:


Fokus vil primært ligge i b2b.

Ud fra det du skriver, så kan dit fokus jo ikke være andet end B2B :)

Men i forhold til dine spørgsmål, så tror jeg du vil få det ganske svært mod de helt store. Hvordan vil du kunne gøre det billigere end dine konkurrenter for 40.000 kr. og vil det være en holdbar situation, når en konkurrent hurtigt kan sætte sine priser ned og presser dig ud af markedet?

Omkring størrelsen af indskud, så kan man jo ikke præcist sige hvor meget du skal bruge - det kommer jo helt an på dine ambitioner. Men ud fra det du skriver, så skal du bruge meget mere end 40.000 kr.!

Du kan sagtens starte selv i det små og så lade vær med at fokusere på prisen. Alt for mange starter op med fokus på at være billigere - hvorfor ikke være bedre? Hvorfor ikke satse på kanon god kundeservice og på kvalitet? Jeg savner dette fokus! Jeg vil meget meget hellere betale mere for noget tøj som bare er lækkert, som holder og hvor jeg føler at jeg er den VIGTIGSTE kunde for virksomheden.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 12. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Andreas
Jeg syntes at ideen virker fin og uden at tage noget fra dig så ved jeg at i restaurations branchen så bruger langt de fleste de store firmaer som forenede dampvaskerier , de kommer og henter tøj og vasker det og man lejer så sit tøj der igennem.

Tror helt sikkert det ville være næsten umuligt at komme som en lille virksomhed og kunne udkonkurrere dem på prisen.

Jeg tror der imod hvis du som der allerede blev forslået , kørte på kvalitet og SERVICE ... Som er en mangel vare hos de store selskaber .

Så ville du have en meget bedre mulighed for at opbygge loyale kunder hos de mindre restaurationer

Held og lykke

<a href="https//.www.koedogko.dk">kødklubben</a>

Fra Odense
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det konstruktive svar. :-)

Altså umiddelbart så er min plan jo "kun" at sælge, ikke at vaske eller bare udleje, så måske man skulle holde sig i det små, i den branche?

Men ja, det er nok ganske rigtigt at de forskellige forrretningsdrivende mangler udbydere, hvor de som kunder er i centrum. Jeg vil helt sikkert tænke service koncepter ind i planen.

Mvh Andreas

Fra Odense
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret ang B2b jeg ved ikke lige hvorfor jeg fik det skrevet sådan, jeg havde også en lille WebShop i tankerne tidligere, men det bliver nok ikke aktuelt. :)

Tror du at vi den dag i dag, er klar til at vælge udbydere på service? Jeg tænker at mange kun tænker penge, måske er det mig som er snæversynet.

Ellers mange tak for dit svar, det har helt sikkert sat nogle konstruktive tanker igang :)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Nielsen:


Tror du at vi den dag i dag, er klar til at vælge udbydere på service? Jeg tænker at mange kun tænker penge, måske er det mig som er snæversynet.

Du kan selvfølgelig ikke være dobbelt så dyr som dine konkurrenter, men du skal nødvendigvis ikke være den billigste.. Hvis din service er helt fantastisk, du er der for dine kunder og behandler hver eneste kunde som er vedkommende den eneste du har!

De vil gerne have god service og passe lidt ekstra for det.

Når jeg fx går ind i en tøjbutik og jeg oplever kanon service, så har jeg intet i mod at betale lidt mere for den samme trøje - hvis sælgeren er god at snakke med, kommer med ideer til andre ting man kan sammensætte trøjen med osv.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Odense
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har nok ret, jeg har det på samme måde, men min tvivl ligger i om det virker i det store hele. Jeg vil umiddelbart stadig gøre så meget som muligt, for at holde priserne nede.

Men jeg brainstormer løs angående ekstraordinær service, og jeg vil mene jeg har et par gode ideer efterhånden.

Du skal i hvert fald have tak.

Mvh Andreas

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)