Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af el-artikler (Demko / CE godkendelse)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hejsa...

 
Jeg har ledt lidt efter noget viden om hvad der skal være af godkendelser på f.eks. lamper man importer fra Kina ?
 
Er det nok at producenten har en CE godkendelse på de produkter som jeg evt. vil tage til landet?
 
Eller skal jeg selv have et lab. til at lave en godkendelse på produkterne?
 
 
Håber at der er nogle der ved noget om dette, og vil give mig nogle gode og fyldige svar på dette.
 
 
 
 
 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dunch

Ja, hvis der er en CE godkendelse er det helt fint. Men husk på at produkterne er DIT ansvar når du importere dem til EU - undgå derfor varer af tvivlsom kvalitet det vil sparer dig for mange hovedpiner senere.
 
JH
 
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. at hvis jeg bare sørger for at produkterne er af høj kvaliteten, og producenten har en CE godkendelse på produktet, burde jeg ikke kunne komme i problemer, eller skal man yderligere sikre sig mod evt. fejl?

 
Jeg har en kammerat som mener at det er nødvendigt, at jeg for produkterne Demko godkendt.
 
Så jeg kunne godt tænke mig at der var en som kunne henvise mig til et sted, hvor jeg kunne få dette dokumenteret hvordan det, så jeg ikke ender med at få nogle problemer efter varen er kommet hjem.
 
 
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

lige en tanke

 
prøv teknologisk ins. på helgehøjsalle i tåstrup de kan måske hjælpe dig

Venligst

René Buch

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Produkterne skal ikke Demko-godkendes, men de skal leve op til danske krav (Demko er i øvrigt nu ejet af amerikanske UL) - og være CE-mærket.  Men hvis du ikke er sikker på produktets kvalitet/sikkerhed er en Demko-godkendelse da sikkert en god idé (eller TÜV, Semko, Fimko, elelr andre tilsvarende firmaer). Check evt. Sikringsstyrelsen, www.sik.dk ...og du kan downloade en "Declaration of conformity" hér:
 
 
...hvis Kina-exportøren skriver under på dette dokument, er ansvaret (i princippet) hans, og ikke dit.
 
I øvrigt er fx. de seneste stikkontakter fra e-team.dk ikke demko-godktendte, men godkendt af Kema (Hollandsk godkendelsesinstitut, så vidt jeg husker)..
 
Held & lykke!!
 
 
Martin
 
 
 
Martin
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)