Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man være certificeret et eller andet for at blive konsulent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har tænkt at jeg ved siden af mit cand. merc. studie gerne vil starte en konsulentvirksomhed. I den forbindelse kom jeg i tanke om da jeg læste rundt omkring. Skal man være certificeret konsulent, før man må starte en sådan virksomhed, det læste jeg nemilg et sted?. Men selv tænkte jeg at det "bare" er et andet ord for en hjælpende hånd, og det kan alle vel kalde sig. 

Venlig hilsen

Morten

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Sigvardt:
Skal man være certificeret konsulent, før man må starte en sådan virksomhed

Nej.

Morten Sigvardt:
Men selv tænkte jeg at det "bare" er et andet ord for en hjælpende hånd

Nogen kalder det freelancer, andre kalder det konsulent ... det er en og samme ting.

Den primære forskel er at konsulenter typisk hyres igennem et bureau, mens freelancere typisk er ude og samle opgaverne selv. Konsulenter forventes også typisk at være ansvarsforsikrede mens freelancere ikke umiddelbart forventes at have den slags foranstaltninger. 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:17

Forretningsplanen, lyder at jeg vil udbyde min hjælp gratis i første omgang, hvorefter et senere samarbejde vil koste en timeløn. Det jeg vil hjælpe virksomheder med, er at de kan bruge mig som hjælp ift. analyser af markeder og kunder. Ligeledes har jeg kompentencer indenfor salg og marketing. Så det jeg sælger er en serviceydelse og dermed også tid :)

Hvad vil i kalde en sådan type virksomhed/stilling/profession - mit bud er konsulent? - hvad siger i ?

Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)