Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den bedste form for markedsføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som de fleste nok vil give mig ret i, kan markedsføring af en webshop værer dyrt og svært. Tager man de rigtige beslutninger, hvad er den rigtige bannerpris, rammer jeg min målgruppe godt nok osv...

Derfor vil jeg gerne hører fra jer, hvad I har haft størst succes med.

Personligt har jeg prøvet Google Adwords og flyers. Jeg har lige bestilt en bannerkampagne på Dating.dk og Trendsales.dk og det er jeg meget spændt på udfaldet af. Min fornemmelse af Google Adwords er at jeg får mange "osere" forbi mit site, altså folk så ikke køber noget, men som måske kommer tilbage senere og køber.
Mine flyers er blevet delt ud på diskoteker, skoler, universiteter og er blevet sendt ud med posten (fik en gratis aftale, som vedlæg til anden postsag). Jeg fornemmer en god resposn på dem, i form af mange tilmeldinger på mit nyhedsbrev.

Men som sagt, hvilke markedsførings tiltag har rykket omsætning for dig?

Med venlig hilsen

Anders Yde
Ifume.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:01

Konkurrencer på nettet er meget brugte, og hvis du nok fik lavet en konkurrence hvor man kunne finde en flaske af din mest populære parfume(helst en til kvinder, da jeg har en mistanke om det er dem der deltager i flest konkurrencer på nettet) så tror jeg du kunne få dig nogle kunder.

Lav evt. konkurrencen sådan at de skal svare på nogle spørgsmål (2-3 stykker) som de kan finde svaret på. på din shop hvis de ikke selv kender dme.

Tilmeld derefter din konkurrence til de 100 forskellige konkurrence sites der er på nettet, og udtræk en vinder når du afslutter konkurrencen.

Det kommer ihvertfald til at give en masse besøgende, om de konvertere til kunder er jo svært at sige.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 18:11

AdWords virker for os - og mig bekendt de fleste andre - fint. Vi bruger også penge på de andre søgemaskiner, men de kan som bekendt ikke skubbe lige så meget over desken som Gåggle (ikke dermed sagt at det er en investering der ikke er god for os på Yahoo Search Marketing og Jubii).

En anden virkelig god kilde til nye kunder for os er, hvor vi har lavet integrerede samarbejder/white labels. Altså hvor vi får diverse websites til at promovere vores produkt enten som "et fælles produkt" eller også som "redaktionelt anbefalet" via konkurrencer eller lignende. Denne model virker naturligvis bedst, hvis du tilbyder partnerne et setup der eksempelvist kan skinnes i deres design, så de kan præsentere det med sig selv som helt eller delvist afsender.

Med et godt produkt og den rigtige strategi kan du godt være heldig at lave strategiske aftaler, hvor du betaler et cut af omsætningen eller en fast pris pr kunde.

Dette er et niveau over traditionelle affiliateaftaler, og er altså ikke at regne som alm. markedsføring da du jo her "bare" stiller produkt og distribution til rådighed og ikke får markedsført din egen shop, men jo stadigt tjener på din kerneforretning. Den negative side kan være at du ikke får brandet dit firmanavn overhovedet eller i samme grad som du gør når folk går direkte ind på din shop - men i sidste ende handler det jo for de fleste om at skubbe varer over desken.

Hvis jeg var dig ville jeg tage fat i relevante sites som Jubii Woman, Østrogen, Eurowoman, etc. og tilbyde dem en grydeklar shop i deres eget design de kunne integrere på deres websites. Mit gæt er, at du vil få en god "lukkeprocent", hvis du gør det rigtigt, da de som oftest altid er interesserede i at klemme mest mulig omsætning ud af deres trafik. Hvor mange deals du kan lukke vil naturligvis være afhængig af, hvor mange procent af overskud/omsætning du tilbyder samt hvor synligt dit brand er i white-labelen. De er ikke dumme (som oftest :-)) og ønsker naturligvis at næste gang kunden handler er i deres whitelabelshop - og ikke i leverandørens shop. Din opgave bliver så at tilbyde et setup der gør at du om ikke andet får lidt branding ud af det i samme omgang - måske "powered by ifume.dk" eller lign.

Undervurdér iøvrigt ikke værdien i, at de fleste indholdssites faktisk vil betragte en sådan shop som ekstra "indhold" i deres univers og du derfor faktisk kan være heldig at få masser af dejlig redaktionel markedsføring både on- og offline.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:22

En oversigt faktor, som mange herinde på amino bruger, er jo det at vise sin store "viden" om et emne... øse ud af sin store viden om ting, så folk får den opfattelse, at de ikke kan undvære din service...

Jeg er sikker på, at i og med at Mikkel Demib, Marcel Fuursted, Hans Kjer, Martin Tygsen etc øser ud af sin viden uden at forvente noget igen, giver dem forskellige gode opgaver, store som små, alene på den baggrund, at de "brander" sig selv som eksperter.... (hvilket jeg ikke er i tvivl om at de er)...

Den måde jeg har fået flest kunder på, er gennem ren og skær mund til mund metoden.. hvor jeg har lavet en god service for en kunde og han har så anbefalet mig overfor andre...

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:36

Tak for gode svar :-) Det var meget inspirrerende.

Med venlig hilsen

Anders Yde
Ifume.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)