Hej Aminos Jeg har tidligere haft succes med sparring med kyndige kloge hoveder herinde, så det må gentages med min nyeste idé Jeg har fået ideen, skrevet forretningsplanen, identificeret den nødvendige struktur på mit kommende website, hvordan den skal markedsføres, adskilt mit produkt fra konkurrenternes, osv. Desværre mangler jeg erfaring med programmering af sådan et website. Jeg er gået igang med the basics med header, bodyog og ved hvad frontend og backend er for en størrelse. Jeg har dog regnet mig frem til, at jeg tidligst er nogenlunde habil om 5 år, hvilket ikke duer overhovedet - time is of the essence! I stedet har jeg rådført mig med min programmeringskyndige bror, som dog ikke har tid til at fordybe sig og som heller ikke har indsigten i de mange muligheder som autodidakt programmør. Han kunne dog spore mig ind på at IT-arkitekturen skal være ordentlig, i tilfælde af fremtidige ændringer af sitet. Han oplyser endvidere, at prisen snildt kan løbe op i 100.000 kr. (mere eller mindre). Den pris spiller ikke med mit lave budget og er fuldstændig urealistisk for mig at skrabe sammen. Efter lidt research på min ven google, erfarede jeg dog at der findes færdige templates, som måske/måske ikke kan opfylde mine behov for et funktionelt website - endda for penge, som jeg kan komme i nærheden af af betale: 2000 usd. Min puls steg igen da jeg kunne se lys forenden af tunnelen og se muligheder for at projektet kunne komme op at stå Efter nogle dage hvor pulsen er faldet til normalt niveau igen, har jeg brug for at sparre med joomlakyndige personer, for hvad der i virkeligheden lader sig gøre og hvad der er urealistisk. Desuden har jeg behov for at afdække hvad prisen på det website jeg har i hovedet vil komme til at koste. I første omgang er målet at få et nogenlunde funktionelt website op at stå. Hvis/når succeseen kommer, kan jeg investere og bruge de +100.000 kr. på et ordentligt it-arkitektonisk vidunder med-det-hele - ikke før. Behovet: Et website som i en del af sin struktur ligner booking.com, forstået på den måde, at man på samme måde, skal kunne til- og fravælge søgekreterier, som ens søgning baserer sig ud fra. Websitet skal kunne indeholde ca. 15 forskellige søgemuligheder og man skal selv kunne definere eventuelle underkategorier. Eksempelvis skal man kunne søge i forskellige prislejer, hvor jeg selv kan bestemme hvor mange af den slag der skal være; 0-200 kr, 200-400 kr, osv.. Websitet skal indeholde et interaktivt verdenskort, hvor de enkelte eller flere søgninger popper frem (som man kender det fra google maps). Tilbydere af et produkt skal kunne oprette en profil på websitet. Ved oprettelsen af denne profil, sørger de derved selv for at folk finder dem ud fra de førnævnte søgekriterier. Profilen skal være gratis de første 3 måneder, hvorefter det skal koste et abonnement, som betales ved hjælp af e-pay eller lignende. Hvad jeg selv har fundet frem til: Efter at have søgt frem og tilbage på brugbare templates og plugins, fandt jeg frem til dette website . Umiddelbart lader det til at kunne opfylde en del af mine behov. Templaten, som i øvrigt koster 2000$ i engangsbeløb, er designet til hotelbranchen og indeholder et interaktivt verdenskort. Man kan selv definere søgekreterier og underkategorier. Hvad jeg ikke selv kan finde ud af: 1. Er det nemt selv at etablere en joomla platform, som jeg kan integrere denne template på? 2. Er denne template overhovedet det smarteste at satse på, eller er bedre/billigere/nemmere måde at stykke sådan et website sammen på? 3. Er det muligt at finde et paymentgateway-plugin, som kan opkræve x-antal kroner efter 3 måneders prøvetid og derefter løbende hver måned? 4. Hvad er det smarteste for mig at fokusere på i første omgang? 5. Kan man ved hjælp af joomlaplugin's finde alle de behov jeg har for derved at stå med et færdigt produkt? 6. Hvad tænker i at prisen vil være for sådan et projekt? På forhånd tak for input af alle slags. Med venlig hilsen |
Hej,
Et meget spændende projekt.
Du er meget velkommen til at ringe til mig i løbet af onsdagen (11/9-2013) for at drøfte projektet, hvilke muligheder, få nogle anbefalinger osv.
Projektet vil være noget, som jeg kan løfte og hjælpe dig i mål med ved en evt. aftale.
Du kan fange mig på 7199 2909 mellem kl. 8 og 16.