Jf. Aftaleloven § 32 stk. 1 er aftalen ikke bindende for forhandleren, fordi ægteparret Quist er i ond tro.
Ja det vil jeg gerne give jer ret i. man må også have en fornemmelse, men i det her tilfælde kan de jo bare lade hver med at sende varen, eller skrive der er sket en fejl om de vil have varen, med en faktura sedel i kassen, de kan jo se når de skal sende den, er der er blevet betalt 0 kr. for varen, så må de vel også kunne se at der er sket en fejl.
fordi som jeg skrev tidligere, man kan f.eks ikke blive sendt til inkasso, hvad skal de in kræve? 0.00 kr. plus renter.? det er sag hvor man skal være menneskelig tror og følge ens egen samvittighed.
Alle tilbud i aviser og reklamer er ikke gældende, da forretningen ikke har chance for at kunne rette priserne når de først er delt ud til forbrugerne. Det samme gælder reklamer i fjernsynet.
@Sue - Da jeg havde om e-handels jura på mit studie fik vi af vide fra advokaten at der ligger en prisnedsættelse (hvis man kan sige det) på 5% når "i ond tro" træder i kraft på online salg. I fysiske butikker var den noget højere. Det vil sige hvis en vare koster 100 kr, normalt, og den er sat på til 4 kr. så handler du i ond tro, men koster den over 5 kr, så handler du i god tro.
det er korrekt hvis den stod til 5999 mod 12000 fær, men en krone så tror jeg alle ved den er helt gal også kan virksomheden godt vælge ikke at sælge det til dig.
Jeg bøjer mig støvet- det har du nok ret i på den måde du formulere det på!
Det klart, at alle ville vide det var en fejl, med 1 kr. nu var det bare et eks. på at de skal sælge det til den pris der bliver reklameret med. hvis det når at komme ud! og ja så kan de jo bare sige det er udsolgt, det var også derfor jeg skrev, at det så nok ville blive udsolgt rimlig hurtig:-)