Vi skriver herinde, da vi er en nyopstartet tøjvirksomhed, der skal have åbnet en erhvervs konto, men hvilken bank skal man vælge? Vi er et I/Sselskab med en investor, der har lagt ca. 50.000 i den første kollektion.
Vi har ikke de store krav til banken andet end en høj rente, er der noget I kan anbefale - og skriv gerne jeres egne erfaringer.
Kunne godt forestille mig at hvis i har et godt forhold til nuværende rådgiver og at de kender jer som ansvarlige osv, at det er nemmere kontra en helt ny bank.
- Fx hvis der skal hjælp til kassekredit og lign senere.
Vi har ikke de store krav til banken andet end en høj rente
Skal det forstås på den måde, at I har et positivt indestående og ikke har brug for lån/kassekredit? I så fald kan det være lige meget, da en almindelig anfordringskonto alligevel ikke giver renter af betydning.
Disclaimer: Jeg aner intet (= absolut nada) om det administrative og finansielle ved at drive selvstændig virksomhed og om det er et krav, at man har en såkaldt 'erhvervskonto', samt hvilke betingelser der, i givet fald, er knyttet til sådan en, aner jeg ikke. Involvér dig så lidt som muligt med en bank: de tager røven på dig i den sidste ende.