Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blodprøver retur fra Kina

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Jacob:
Hvorfor overhoved blande sig i en tråd, når du åbenlyst er inkompetent til at udtale dig omkring transport af blodprøver (som iøvrigt sker hver eneste dag)? At trådstarter søger hjælp til dokumentation er ganske reelt.

Tjahh noget tyder på at du ikke selv ved hvad du snakker om !  blodprøver skal rent faktisk sendes som farligt gods iht. IATA's regler. så måske du skulle sætte dig ind i reglerne inden du udtaler dig! 

Ravn 

Det afhænger af blodprøvernes art, som vi ikke kender til udfra nuværende info. :-)  Dette ville som tidligere nævnt kunne attesteres med en sundhedsattest.

Så nej, blodprøver skal nødvendigvis ikke sendes som farligt gods iht. IATA's regler. Jf. din fine reference til IATA, så kan du læse op på biologiske substancer kategorier under 3.6.2 

Men det kan naturligvis være, at du har mere info end os andre... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:20

Blodprøver er på Kinas liste over produkter der ikke overordnet må importeres, så meget vil jo klart afhænge af hvordan de er importeret og dokumentationen i det forhold - uden jeg skal tage stilling til IATA som jo intet har med Kinas import regler at gøre.

Første huk må være at konstatere hvordan de er importeret - om alt er registreret og godkendt korrekt ved importen

Næste huk er vel så, at analyse firmaet i Kina skal kunne godtgøre for hvad der er sket med prøverne og at mængden og oprindelsen af det som returneres kan bevises tilhørende det oprindeligt modtagne blod.

Det er nok ikke standard, at blodprøver importeres og returneres, så over for et land som Kina vil der givet retfærdigvis være ganske strenge procedurer der skal følges. 

Hvor blev trådstarter af - løser det sig - og hvordan

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 14:53

Det kan ikke være nogle specielt vigtige prøver, siden tråd starterne ikke er vendt tilbage. 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er blevet stoppet på gaden i Bangkok og spurgt om jeg ville testet for dengue og jeg ville få svar når deres skole projekt sluttede. Jeg har aldrig hørt noget fra dem. Nogen ideer om hvad de små kære havde gang i ? 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Alle.

Tak for alle svarene der er kommet på denne tråd. Vi er netop i gang med at vende med vores vejleder hvordan vi skal gribe det videre an og vil meget gerne snakke mere med dem af jer der har en seriøs tilgang til det.

Et PhD projekt er en læreproces og ja, vi har helt sikkert lært noget af det her, f.eks. ikke at sende alt ens prøve materiale afsted på en gang.

Mvh

C & S

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Stine og Charlotte:
Et PhD projekt er en læreproces og ja, vi har helt sikkert lært noget af det her, f.eks. ikke at sende alt ens prøve materiale afsted på en gang.

Naturligvis er PhD en læringsproces.  En ting er i ikke viste bedre, men Jeres vejleder burde da så sandeligt kunne tænke så langt, specielt set i lyset af at der tidligere har været tilfælde hvor vigtige forkningsprøver er gået tabt under transport.  Men desværre har sikkerhed aldrig været et prioriteter emne på de danske Universiteter.  Som tidligere nævn er i velkomne til at kontakte mig hvis i har brug for nogle råd.

Held & lykke

Ravn

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)