Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Danmark et troværdigt land at drive webshop fra?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

Jeg går og pusler lidt med en idé om at lancere en ny webshop - i første omgang med ét produkt, som der ikke er et særligt stort marked for i Danmark (endnu - dog eksisterer det) - men derimod er et stort marked for i udlandet. Produktet er let og kan afsendes i boblekuverter, så på fragt-fronten ser jeg ikke den store udfordring.

Dog er jeg kommet i tanke om, om folk fra udlandet vil se det som et plus eller et minus at webshoppen er fra Danmark og at produkterne vil blive afsendt herfra.

Vil folk reagere positivt eller negativt på sætningen "Shipping worldwide from Denmark"?

Selv er jeg ikke i tvivl om, at Danmark er langt mere troværdigt end Somalia, Syrien eller Nordkorea - men vil folk fra resten af Europa og eventuelt USA godt bestille produkter fra en dansk webshop (på engelsk selvfølgelig), eller vil de være tøvende og kritiske overfor det? Hvad kan man eventuelt gøre for at skabe en god troværdighed overfor udlandet som dansk webshop?

Lad mig høre jeres meninger og/eller erfaringer!

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Jeg vil da mene, at Danmark har et udmærket brand i et sådan henseende.

Men hvorfor fokusere du på det danske marked, hvis potentialet i udlandet er langt større?

Forsendelsesomkostningerne fra Danmark er blandt Europas allerhøjeste, det bør du også tage med i dine overvejelser.

Med venlig hilsen
Robin Roy Krigslund-Hansen 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Robin Roy Krigslund-Hansen:
Men hvorfor fokusere du på det danske marked, hvis potentialet i udlandet er langt større?

Hey Robin! Tak for dine inputs.

Jeg vil netop også starte webshoppen internationalt på et .com domæne fra start - ellers slet ikke. Webshoppen ville ikke kunne løbe rundt i Danmark, for det er markedet i Danmark for det pågældende produkt ikke stort nok til. Så hvis webshoppen skal startes skal det være internationalt fra start :)

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke Danmark vil være et minus hvis bare fragten er rimelig. Du vil sikkert kunne hente en del ekstra på at vise tillid såsom diverse trust ratings/kundefeedback så folk kan se de handler hos en populær og reel leverandør. Jeg handler en del med udlandet og der har rating lige så høj prioritet som prisen hvis jeg søger noget nyt :-)
"Tillid" kræver dog en del tid før man har nogle stjerner at reklamere med så det gælder om at huske at indsamle lige fra starten :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Christian

Fedt at høre fra dig! Så vil jeg sætte det på to-do at finde en måde effektivt at samle anmeldelser ind fra start.

Hvad er en rimelig fragtpris? Er 50-70 kr. for højt?

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvad varens pris er - 50 kr er ikke skræmmende men f.eks englænderne sender ofte deres ting til meget lave priser hvorimod hvis pakken skal den anden vej koster det let 3x mere så det er hårde odds..

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Søgaard Pedersen:
Selv er jeg ikke i tvivl om, at Danmark er langt mere troværdigt end Somalia, Syrien eller Nordkorea - men vil folk fra resten af Europa og eventuelt USA godt bestille produkter fra en dansk webshop (på engelsk selvfølgelig), eller vil de være tøvende og kritiske overfor det? Hvad kan man eventuelt gøre for at skabe en god troværdighed overfor udlandet som dansk webshop?

Hej

Jeg kender Danmark, og hvordan folk arbejder.
Nogle gang har jeg bestilt vare fra Danmark til Tyrkiet, fordi jeg stoler på virksomhederne, deres service og produkter.
Hvis nogen ikke gå direkte efter de billigste, kan jeg absolut anbefale at købe vare fra Danmark.

God markedsføring:  Danmark er verdensmester i tillid
                                
                                Tillid er samfundets fundament

Vi anbefaler (og kan)  danske produkter og servicer til folk, I kan anbefale vores by Didim til Danskerne. 

Med venlig hilsen  

Krisztian  

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Søgaard Pedersen:
Hvad kan man eventuelt gøre for at skabe en god troværdighed overfor udlandet som dansk webshop?

Står fast på danske værdier Wink 

”Kulturforskelle verden over er en berigelse. Menneskehedens mangfoldighed skabes,
når verdens kulturer bevarer deres traditioner og indgår i et positivt samspil med andre kulturer."

siger Per Stig Møller

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

50 kr i fragt ? hvem skal så betale resten ? Det er da bedre at lave gratis fragt i stedet for 50 kr ? en pakke på 2 kg til usa med gls koster 460,00 kr og hvis du tager 50 kr må det være noget sygtt dyre produkter og i udlandet er gratis fragt næsten en selvfølge ! 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Reberholt:
50 kr i fragt ? hvem skal så betale resten ? Det er da bedre at lave gratis fragt i stedet for 50 kr ? en pakke på 2 kg til usa med gls koster 460,00 kr og hvis du tager 50 kr må det være noget sygtt dyre produkter og i udlandet er gratis fragt næsten en selvfølge ! 

Som jeg også nævner i indlægget er det lette og små produkter der kan afsendes i boblekuverter. Derfor vil en fragtpris på 460 kr. aldrig komme på tale. Derfor en fragtpris på 50 kr. Og hvorfor? Fordi det er et relativt billigt produkt, og hvis jeg kører med gratis fragt på det vil jeg næsten ikke tjene en krone :)

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)