Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er ved at oprette en enkeltmandsvirksomhed.

Hvad er kravene til den bankkonto der skal tilknyttes min virksomhed.

Må den godt være under mit private bankengagement eller skal den være i bankens erhversafdeling?

Jeg skal ikke have kreditter, lån eller lign. Men blot en konto til at styre virksomhedens pengestrøm.

Pft tak for hjælpen

Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Pedersen12:

Må den godt være under mit private bankengagement eller skal den være i bankens erhversafdeling?

Der er intet krav om at en virksomheds konti skal være tilknyttet en banks erhvervsafdeling. Det står dig frit at anvende en "privat" konto. Det kan være en fordel at oprette en konto der alene vedrører transanktioner omkring dit firma. Det gør det lettere at afstemme og hvis du i forbindelse med selvangivelse vil gøre brug af virksomhedsskatteordningen.

/Henrik

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet min erhvervskonto i en helt anden bank end min private. Det er en rigtig god ide at have disse adskilt - det gør kontoafstemning en hel del lettere.

Fra Sisimiut
Tilmeldt 25. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Internettikkut Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har Danske Bank, og efter deres regler SKAL man bruge en erhvervskonto til erhverv. Og den kostede et oprettelsesgebyr på 500 kr og 50 kr i måneden.

Jeg har fået en konto i en anden bank i stedet. (Grønlandsbanken, da jeg bor i Grønland. Det kostede ikke noget.)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt må du absolut bruge en privat konto hvad loven angår. Det er godt at ha separate konti, men at det skulle være nemmere at adskille ved at ha dem i forskellige banker kan jeg ikke se, derimod kan man jo undgå at banken kan hæve et overtræk på den anden konto, men det er en anden sag.

Ofte vil man kunne ha vanskeligt - hvis det er en erhvervskonto man vil ha - at få den i en anden bank end den man har det private i for personlig virksomhed. Regn med at en del banker kræver gebyr for en erhvervskonto, men også det vil afhænge af dit øvrige engagement, jeg kender mange der har adskillige erhvervskonti uden at betale og ex fordelskunder hos Nordea får samme betingelser for erhverv som de har privat i forhold til personlig virksomhed.

Der kan være områder, som ikke har med loven at gøre, som ex NETS aftaler og automatisk tilknytning af moms hvor de pågældende kræver, at kontoen er tilknyttet dit CVR nummer og så taler vi erhvervskonto, men skal du ikke ha nets og tilmelder du selv moms til betaling osv, så går det generelt fint med en ekstra personlig konto. 

Du kan se lidt om forskel, personlig konto og erhverv her ERHVERVSKONTO ELLER PERSONLIG 

VH John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt kan de enkelte banker have forskellige måder at gøre det på.
Jeg sidder selv med Spar Nord, hvor min erhvervskonto er oprettet uden det koster mig noget. Den fremgår sammen med mine øvrige konti når jeg logger ind med min private NemID sammen og er naturligvis oprettet som som erhvervs- og NEM konto til firmaet.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

I danske bank er det en individuel vurdering, der fastsætter prisen for din erhvervskonto.

For mig var den bedste løsning 'selvbetjening', netbank, mastercard direct og ingen fast erhvervsrådgiver, hvilket jeg ikke betaler noget for.

http://www.danskebank.dk/da-dk/Erhverv/Mindre-erhverv/Pages/Mindre-erhverv.aspx 

---

Privat er der "kundeprogrammer", hvor du eventuelt skal betale lidt.

http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Konti/Pages/kundeprogram.aspx  

---

Vælg en erhvervsløsning fra start, da rådgiverne i erhvervsafdeling kigger lidt anderledes på tingene, hvis du i fremtiden skulle få behov for f.eks. en midlertidig kredit indtil en kunde har betalt eller lign.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)