Jeg har madbloggen www.louiogbearnaisen.dk og er i fuld gang med at optimere den indtjeningsmæssigt, besøgsmæssig osv. En af mine tiltag henover efteråret er e-bøger, herunder guides som har været populære på bloggen. Jeg er ikke interesseret i at sælge dem via et publishsted, men via min egen side og her kommer jeg til kort. Bøgerne er ved, at få sat sidste punktum, så nu er det blot salg det drejer sig om. Er det muligt, at oprette E-handel på bloggen uden en masse teknisk viden og hvilken muligheder er der for det? |
Hej
Jeg kan se, din blog er lavet på WordPress. Der findes faktisk flere forskellige e-handelssystemer, som nemt kan installeres i WordPress. Umiddelbart vil jeg anbefale WooCommerce, men der findes også fx WP e-Commerce eller Jigoshop.
Mht. betalingsmuligheder så kommer det helt an på, hvilke kort (eller andre betalingsmidler) du ønsker at tage imod. Her bør du overveje, hvor dine kunder kommer fra, om du vil sælge til udlandet, hvor meget du regner med at sælge, og - ikke mindst - hvor mange penge du vil bruge på din shop.
Der er mange måder at strikke en webshop inklusiv betalingsløsning sammen på, og det afhænger alt sammen af dine behov og ønsker. Kan du uddybe lidt? Så skal jeg give et bud på et bedre svar. :)
Hav en god dag.