Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fast pris på banner?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er jeg helt ude i hampen, hvis jeg tror at folk vil betale fx. 1750 kr. for en bannerplads på en portal i et år, hvor de skal dele pladsen med 2 andre?

Og så til den sjove del.......

Jeg har ingen idé om hvor mange besøgende/visninger der vil være ;o)

Er prisen for vild? Skal den være lavere? Højere? bla bla bla...... 

Nogen her der har erfaringer med salg af bannerpladser til fast pris uden at kende antal besøgende/visninger? Fortæl fortæl ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 16:03

Du skal have følgende faktore i mende når du skal komme frem til en pris

Relevans/ Målgruppe - om, det reklamen rammer målgruppen
Besøgende/ Hits - Der er forskel på en dags pris.

Der er jo forskel på besøgendes antal på arto og amino f.eks. men derimod målgruppen på amino er meget mere målrettet end f.eks arto.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 16:47

Simon, KEYSTROKE webbureau:

Du skal have følgende faktore i mende når du skal komme frem til en pris

Relevans/ Målgruppe - om, det reklamen rammer målgruppen
Besøgende/ Hits - Der er forskel på en dags pris.

Der er jo forskel på besøgendes antal på arto og amino f.eks. men derimod målgruppen på amino er meget mere målrettet end f.eks arto.

Yep......

Relevansen er naturligvis afgørende, men jeg kender stadig ikke besøgende/visninger på forhånd...

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 17:32

Du kan ikke sælge et banner uden at fortælle køberen noget og antal besøgende og antal visninger. Så ja det er helt ude i hampen Wink

Og så betyder målgruppen selvfølgelig også noget. Men antal eksponeringer er altså en afgørende faktor.

Fra Viborg
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:28
Du kunne fx. starte op med Google Adsense.
Så har du stadig mulighed for en indtægt, uden at have solgt luft til potentielle annoncører.

Synes det virker vanskeligt, at sælge annoncering uden at have nogle tal at sælge på, og der vil være en stor risiko for, at man mister annoncører som på længere sigt kunne være blevet faste kunder på annonceringsfronten.

Får du en forespørgsel, er det jo lidt anderledes, idet folk så ved, at det er en nyopstartet (formoder jeg?) portal, og at der ikke er nogle tal at fortælle om endnu. Så må du jo forhandle dig til en pris begge parter kan være tilfredse med :-)

soelver.dk - freelance illustrator 

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:31

Hej

Jeg ville personligt aldrig købe et banner på en side, hvor jeg ikke ved hvor mange hits siden har.

Omvendet så kan det jo være en chance du tager, hvis f.eks. sitet du skal annoncere på er nyt og på vej frem - så kan det jo vise sig at du måske gør en rigtig god forretning.

Med venlig hilsen

Anders Yde
Ifume.dk

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:53

Tiden hvor man købte et antal henvisninger er heldigvis stort set forbi, så der er normalt tidsperioder man køber når kan banner annoncerer. Men selvfølgelig skal man vide hvor mange sidevisninger der cirka vil være for banneret. Man skal jo vide hvad man betaler for. Det burde ikke være svært at holde statistik på :)

Angående målgruppen på sitet, må det være annoncørens eget valg om det passer til varen han sælger.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 14:02

Anders Yde:

Hej

Jeg ville personligt aldrig købe et banner på en side, hvor jeg ikke ved hvor mange hits siden har.

Omvendet så kan det jo være en chance du tager, hvis f.eks. sitet du skal annoncere på er nyt og på vej frem - så kan det jo vise sig at du måske gør en rigtig god forretning.

Med venlig hilsen

Anders Yde
Ifume.dk

Det var jo netop det der var tanken, men jeg ved ikke om det er muligt....

Så skulle man måske sælge dem som sponsorater, hvis det var muligt, med en aftale om rabat senere hen??? Det kræver selvfølgelig at man kan komme med noget der er en rimelig pris, uden at kende antal visninger ;o(

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)