Dette er mit første indlæg. Jeg er en ung dreng der har fået en interesse for bogføring gennem min HHX uddannelse. Det kunne være fedt at få et fritidsarbejde indenfor dette, men jeg har ingen anelse om hvordan. Jeg har kigget lidt på regnskabsprogrammete-conomics, og fået en god idé om hvordan det virker. Jeg har også lidt baggrundsviden fra faget virksomhedsøkonomi (som jeg har haft i snart 2 år).
Så mit spørgsmål til jer aminoer er hvad jeg bør gøre herfra? Jeg vil gerne have noget mere erfaring indenfor dette. Hvordan skal jeg gribe det an? Skal jeg søge ind hos nogen selvstændige bogholdere? Eller skal jeg vente med at få noget erfaring til jeg er færdiguddannet? Evt. kom med andre råd som ikke relaterer til nogen af de ovenstående svar.
Uden at kunne bedømme helt hvor langt du er, så tror jeg med virksomhedsøkonomi i 2 år og i HHX at du vil ha det bedst hvis en af de ret mange der tilbyder hjælp med økonomi og faktisk også outsourcer visse opgave, ville være god at arbejde for Derved ville du ha nogen i baggrunden som kunne checke. Skulle du påtage dig tingene alene, så vil du stå med risiko for at lave fejl, som opdragsgiver måske vil kræve erstatning for
Regnskabsskolen Anette sand tilbyde kurser af mange typer - online - som jeg også tror du kunne ha super meget ud af: http://regnskabsskolen.dk/
vh john Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Har du nogle forslag til nogen gode virksomheder jeg kan søge ind til? Jeg har kigget lidt rundt i Holbæk og omegn, og de fleste virksomheder jeg har søgt til mangler ikke nogen pt (Tang A/S, BackOffice, RIR Revision og Damgaard Revision).
Udover disse virksomheder har jeg kun kunnet finde enkeltmandsvirksomheder. Jeg har ikke ummidelbart penge til Regnskabsskolens kurser, før jeg får SU.
Skriv evt. til mig på as@regnskabsskolen.dk. Jeg har et par ting, du kunne få at kikke på, så du kan komme lidt videre med e-conomic ved hjemmestudier mens du leder efter det perfekte studie/fritidsjob - og så kan vi måske bytte mod et godt råd (jeg har netop brug for at få kontakt med nogen, som kender HHX godt).