Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress hacket? 418 fejl i Google webmaster

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en formodning om, at mit Wordpress site er hacket. Jeg er lige kommet retur fra ferie og tjekkede lige mit site i Google Webmaster, hvor der er 418-fejl som jeg kan se betyder følgende:

418 I'm a teapot (RFC 2324)
    This code was defined in 1998 as one of the traditional IETF April Fools' jokes, in RFC 2324, Hyper Text Coffee Pot Control Protocol, and is not expected to be implemented by actual HTTP servers.

Den fejl har jeg ikke lige set før. Jeg har Better WordPress Security installeret, og kan se, at der er sket ændringer i .htaccess filen her mens jeg har været på ferie. Dog kan jeg ikke se noget skadeligt i filen - eller dvs. jeg har faktisk ikke tjekket den før. Indholdet er hovedsagligt blokering af IP-adresser.

Siden virker fint nok (startwebbutik.dk), men der er advarsler, når jeg kigger i Admin. Jeg kan indlæse backup, men er det nødvendigt? Jeg mener, kan jeg slette indholdet i min .htaccess fil og få det genereret igen? Det ved jeg f.eks. at man kan i PrestaShop, men jeg kender ikke WordPress godt nok til at vide, hvordan filen genereres. Så mit spørgsmål er nok, hvor alvorligt er dette angreb i forhold til andre, hvor jeg f.eks. har set at alle links omskrives til andre sider, hvilket jo ikke er tilfældet her og er der nogen der mon ved, hvad jeg skal rydde op i?

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)