Nogen her der kan være søde at hjælpe mig med magento. Sagen er det at systemet beregner moms af fragt og det stemmer jo ikke da fragten er momsfri, hvordan sætter jeg det korrekt op således at moms ikke medtages. Jeg har forsøgt hvad jeg evner uden succes. Tak på forhånd. |
kender ikke noget til magento opsætning - men vær lige opmærksom på at fragt ikke per defintion bare er momsfri. Frimærker er momsfrie at købe og fakturerer man præcist det samme og benytter og efterlever udlægsordningen til punkt og prikke, så vil ens moms til kunderne kunne være momsfri
Sender man med ex fragtmand eller DHL er det generelt med moms og tager man fast gebyr, skal man holde ørene lidt stive og følge udlægsordningen nøje - for så kun at skulle momse en evt fortjeneste i forhold til frimærkerne, men det kræver man følger http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html
Det var så ikke direkte svaret på dit spørgsmål som en magento ekspert nok kan komme med (måske han vil vide hvilket regnskabprogram via API du bruger også) men det er jo vigtigt du er med på den
Venlig hilsen