Skal ikke kunne sige men TDC har haft et par retssager før fordi de bygger lidt loven selv. De glemmer en gang imellem at deres monopol dage er forbi.
Virker dog underlig at fordi man har haft en defekt er der pludselig kun 3 mdr.
Normalt hedder det ½ år garanti og 2 års forbrugsgaranti og ved de fleste lover 1 års garanti og 2 års forbrugsgaranti. Hvis Apple lover 1 års garanti på deres ville jeg klart gå videre fordi det ville være sjovt at slå til TDC.
bryder mig bestemt ikke om deres måder at behandle kunder på.
Hvis butikken ombytter et produkt, så får man 2 års reklamationsret fra den dato, som produktet overdrages til dig.
Dette gælder for forbrugere og jeg er sikker på, at det også gælder for erhverv.
Jeg ved, at dette håndhæves på det alvorligste i Elgiganten, så hvis du køber din telefon der (også som erhvervsdrivende) så ville du helt uden problemer kunne gøre gældende at du har to års reklamationsret fra modtagelsesdatoen.
Hvis TDC opfører sig sådan, så ville jeg bestemt klage over dette til hovedkontoret øjeblikkeligt, hvis butikschefen i den pågældende forretning ikke er behjælpelig. Du skal klart klage over dette!
Havde tidligere Telenor, og der var der 2 år, ligegyldigt hvad, så at TDC erhvervscenter pludselig smed i hovedet jeg kun fik 3 måneders garanti på en ombytning gav ikke just ros til ham jeg talte med.
Sagde ganske enkelt at jeg ikke accepterede det, og at han skulle tage fat i sin juridiske afdeling.
Hvis ikke du har aftalt noget om problemstillingen med TDC så har du to års reklamationsret fra den dag du fik telefonen byttet.
Der er imidlertid aftalefrihed i erhvervsforhold så hvis du har aftalt andet med TDC er det dette der gælder. Det kan for så vidt aftales at der slet ikke skal gælde nogen reklamationsret, hverken på det første produkt eller eventuelle efterfølgende ombyttede produkter.
Du bør derfor kigge i din kontrakt med TDC og se hvad der står der. Står der ikke noget, har du to år.
Hvis ikke du har aftalt noget om problemstillingen med TDC så har du to års reklamationsret fra den dag du fik telefonen byttet.
Der er imidlertid aftalefrihed i erhvervsforhold så hvis du har aftalt andet med TDC er det dette der gælder. Det kan for så vidt aftales at der slet ikke skal gælde nogen reklamationsret, hverken på det første produkt eller eventuelle efterfølgende ombyttede produkter.
Du bør derfor kigge i din kontrakt med TDC og se hvad der står der. Står der ikke noget, har du to år.
reklamationsret og er ikke det samme som garanti.
Du har 2 års reklamationsret (du skal bevise det er firmaets fejl) og ½ års garanti (firmaet skal bevise det er din fejl) på de fleste produkter i danmark. Mange it virksomheder vælgere at give 1 års garanti som signal værdi på at deres produkt er vild godt. Kunne ikke forstille mig andet end Apple har 1 års garanti.
I erhvevskøb er der fri aftaleret, så det kan meget vel passe at de har 3 måneders reklamationsret. Normalt vil man få salg og leveringsbetingelser leveringsbetingelserne udleveret ved et køb.