Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thailandsk arbejdskraft i Danmark

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har en bror som pt. er i Thailand. Han har herhjemme en virksomhed m. tøjsalg.

Min bror har i Thailand mødt flere personer som ønsker at komme hertil for at arbejde. Hvilke love er der omkring dette?  Kan en thai tage herop og arbejde, eller skal der søges en form for arbejdsvisum, og er dette svært at opnå?

Hvis thai'en skal arbejde i et tøjfirma, er der så andre regler en eksempelvis thaimassage? Og er det lovligt at drive en massageklinik uden seksuelle ydelser?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Shirhin,

Jeg ved godt, at der er knap 100.000 udlændinge i Danmark, der arbejder, men....De kommer altså primært fra Vesteuropa eller lande, hvor der ikke er visumpligt til Danmark.

Udlændinge kan godt få arbejdsvisum til Danmark, men det er under forsker-ordningen og der er næppe nogen af dine thai'er, der er højtuddannede.

Svaret på dit spørgsmål er: Nej, det er helt umuligt for en thai at søge om arbejdsvisum til Danmark og FÅ det. Jeg har ikke hørt om et eneste tilfælde, hvor en thai fik bare et turistvisum til Danmark uden at have ekstrem høj indtægt (for en thai) eller en dansk garant (sponsor).

Hvad er det for nogle regler, der er omkring thaimassage? Det vil jeg da gerne høre lidt mere om!

Selvfølgelig er det lovligt at drive en massage-klinik uden seksuelle ydelser. Al den stund, at du betaler moms og skat af overskud, så må du gerne drive massageklinik.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)