Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

European VAT number??

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fine varer du har på siden iøvrigt!

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:22

Jens Johansen:

Jeg får også fejl når jeg kontrollerer dit cvr nr. på den side, men ingen problemer med at tjekke på vores eget nationale register: www.cvr.dk

Hør om ikke de vil acceptere udskriften fra cvr.dk og så få tjekket med myndighederne i morgen hvorfor der er fejl på eu-systemet vedrørende dit cvr nr.

Mvh Jens

Databasen hos VIES virker helt perfekt, det er ikke en 'fejl' simpelt fordi hans momsnummer (VAT number) ikke bliver oplyst, hvis han ikke er momsregisteret, vil det ikke komme i vies databasen, og kan derfor ikke få en faktura uden moms, da det er imod EU's regler, og begge vil få problemer med deres regnskab.

Så hvis det ikke kan valideres via VIES, så burde den franske virksomhed generelt ikke lave en faktura uden moms, da de går imod reglerne der er bestemt i EU. Anyways, VIES henter data fra danmark i realtime, men de gør det kun for momsregistreret virksomheder.

Så hvis VIES kan vise data for ét cvr nummer, men ikke et andet - så er det ikke en fejl hos VIES.

(Står i deres FAQ)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 10:49

Hej Lucas

Tak for forklaring.

Jeg var ikke klar over at man kan have et momsnummer uden at være tilmeldt moms.

Mvh Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51

Jens Johansen:
Jeg var ikke klar over at man kan have et momsnummer uden at være tilmeldt moms.
der er misforstået et eller andet - man kan ikke ha momsnummer uden at være tilmeldt moms - men man kan være tilmeldt CVR uden moms og man kan også være under registrering men ikke ha fået godkendt moms nummer og så kan man heller ikke findes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 11:04

Det er noteret.

Mvh Jens

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)