Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne investere 100.000,- Men i hvad?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par links om investering måske

RISIKOPROFIL ER VIGTIG 

og AKTIER ELLER? 

Ellers enig - det er ikke en ulykke at ha en "rentefri kassekredit" og 100.000 kr i banken som sikkerhed er ikke en ulykke - men også I at har I lån vil I sikkert få noget ud af at bruge pengene på dem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Skønt oversigtbillede. Jeg tror, jeg er mest til den sikre model, begrænset risiko. Jeg kan godt li' din første sætning, at det jo sådan set er en rentefri kassekredit. Tak for overblikket, Lars Holdgaard :)

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Holdgaard:

Hold fingrene fra:
  • Investering i andre iværksættere. Dine penge forsvinder med meget, meget høj sandsynlighed - især hvis du nok ikke har et fundament for at gøre det

Øh..!!!?? Skype-Surprised

-----------

Til dig der har startet tråden; jeg er personligt af den holdning man aldrig skal fortælle hvad de SKAL gøre, men mere sige hvad man selv ville have gjort.
Jeg ville have gjort det, som folk mest gør, når det er omvendt proportionalt; altså når de skal låne penge. De shopper banker.

Hvorfor ikke gøre det samme? Du er da et godt aktiv hos en bank og jeg ville da forsøge at forhandle med en bank. Ringe / skrive til dem og sige du har et højt indlån til dem. Hvad vil de give dig i rente for det?

// Brokop

http://brokop.com/

Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det har du ret i, men bankerne er ikke sådan til at forhandle med i denne tid. Har forsøgt. Jeg har tænkt mig at gå længere op i banken, men jeg tror desværre ikke, at de er villige til bare en procent mere. I og for sig er 100000 kr. heller ikke ret meget. Havde jeg 10 gange så meget, er jeg helt sikker på, at de nok skulle øge renten (og dog), men hvis jeg havde 10 gange så meget, ville jeg nu også hellere investere i et hus ved vandet...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Brokop:
Hvorfor ikke gøre det samme? Du er da et godt aktiv hos en bank og jeg ville da forsøge at forhandle med en bank. Ringe / skrive til dem og sige du har et højt indlån til dem. Hvad vil de give dig i rente for det?
her skal man så til de mindre og lukningstruede banker, som er de eneste som har incitament til at give højere rente fordi de ha svært ved at fonde sig (skaffe penge) De større får ca 0% ved at have pengene i nationalbanken selv, og det betyder, at de reelt kun vil tilbyde lidt ekstra rente, hvis det er fordi man har et stort engagement i banken som gør de vil holde på en.

Det er pt lettere at shoppe efter lavere udlånsrente end det er at få høj indlønsrente. http://www.mybanker.dk/ kan bruges til at se de højeste standarder i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Få lavet dig en risikoprofil.

Personligt ville jeg vælge en kombination af aktier og obligationer :-) Der har jeg selv placeret en del af min opsparing.

Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

det har jeg ikke tænkt på, det vil jeg overveje

Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg blevet foreslået, og det overvejer jeg stadig. Har du fået afkast ved investeringen?

Tilmeldt 12. Sep 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

At du siger at han skal holde sig væk fra gambling/betting det er jo i mine øre selvmodsigende, når du klder aktier ofr semi risiko og obligationer for begrænset risiko. 

At oddse/gamble er fuldstændig det samme som at handle med aktier. Hvis du ved mere end ham der sætter oddsne, så tjener du penge. Hvis du ved, som den eneste, at Ronaldo, samt det halve real madrid hold er skadet, så har du da en gedin god grund til at spille på at real madrid taber. 

Når oddsætteren sætter et odds er det en vurderingssag, ergo kan han tage fejl, ligesom en aktiekurs kan blive påvirket af dårlige analyser. Hvis der er nogen der kan finde de fejl (altså både i odds og aktier) så kan man tjene mange penge. Der er en grund til at bookmakerne limiterer ( enkelte personer kan ik spille for det beløb de vil). 

En bookmaker plejer at have en Tilbagebetalingsprocent på 95, så hvis du bare er 6% bedre end ham der sætter odds, ja så er der jackpot. 

 

Der er altså folk der kan tjene flere penge på betting end man kan på aktier. Jeg har selv levet af det i 4 år, og jeg klagede bestemt ikke dengang. 

Aktier er en ligeså stor risiko at lege med som at oddse. 

 

Lotto, skrabelod og hvad ellers danske spil finder på, skal man til gengæld holde sig væk fra. Der er der ingen chance for at du kan få overskud uden held, for du kan ikke bruge din viden til noget. 

gratis managerspil, med præmier, baseret på virkelige sportsbegivenheder på Win14me.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der fandtes en let og sikker måde at forrente penge, så havde alle nok benyttet den... Fakta er dog, at alle investeringer inkl indestående i en bank, er forbundet med en risiko...

Og som det er tydeligt herinde, så er der mange måder at håndterer investeringer på. Derfor vil jeg anbefale, som Jesper så smukt skrev, at du betaler evt lån ud, da det sluger renter i stor stil... Og herefter bør du sætte dig ind i den måde, hvorpå du mener, at dine penge bedst forrentes. Der er mange måder, men alle er i min verden tåbelige, hvis man ik selv kender risiko, forudsætninger samt mulighederne ved en evt investering... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)