Jeg har netop købt og læst linkbuildingbogen.dk. Ganske god læsning med en masse gode ideer.
Jeg gik eller og troede at linkkataloger var gået i døden, men i bogen kan jeg læse på side 205, at Henrik altid selv bruger linkkataloger på alle sites han arbejder med.
Men også at han ikke selv udfører arbejdet, men får det gjort for ca kr. 1.000,-
Altså hvis det blot er tilmelding med en lille unik tekst til hver af linkkatalogerne, kan jeg muligvis hjælpe i samme ombæring med et andet projekt jeg har gang i.
Dog ved jeg af erfaring at der er lange svartider nogle steder, så det vil blive med forbehold for netop det.
Jeg tror at Henrik mener, at man kan bruge dem i anden sammenhæng, eks. hvis du skal bygge juice til en info-side.
Han skriver nu: Selv bruger jeg altid linkkataloger på stort set alle sites, netop for at få en adspredelse i min IP-adresser i min linkprofil. (Første linje side 205 i afsnittet om linkkataloger)
Det virker helt forståligt. Men der findes bare så mange ringe :-), også forholder jeg mig til hvad der står i deres guidelines. Også ville jeg nok hellere være på den sikre side, også ikke blive ramt en dag.