Jeg kan anbefale de samme moduler som Martin anbefaler (Jeg bruger dem selv i min shop) Derudover kan du lave ændringer i product listing og productinfo, så der bliver benyttet title, alt og H-tags i shoppen. Til sidst skal dine URL'er være søgemaskineoptimerede og f.eks. hedde www.shop.dk/ting-til-dyr.php i stedet for www.shop.dk/c-12.php. Med venlig hilsen
Forskellen er, at det ene link fortæller noget om selve siden, hvorimod det andet link angiver et tilfældigt tal, der navngiver siden. Google er "gladere" for disse links, der fortæller noget om siden (og hvor keywordet står i URL-en) end google er glad for tilfældige tal :)
Diskussionen om hvorvidt keywords i URLen gavner meget har været oppe længe, men jeg tvivler på det skader :)
Så hvorfor ikke både lade ens URL indeholde keywords og samtidig give mening for kunden, når det nu er muligt.
Med SEO-G contrib'en får du endda 100% mulighed for at skrive hvad du ønsker i URLen for hver side/produkt, men det er ikke noget man bør kaste sig over som nybegynder i Oscommerce, det er en contrib med mange vanskeligheder.