Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på en oscommerce shop - gode ressourcer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan i vise mig vejen til nogle gode informationer om SEO på min (næsten færdige) oscommerceshop?

Jeg kender Openforum.dk - men er der andre gode ressourcer hvor jeg kan lære af andres erfaringer med oscommerce shops?

Hilsen Louise E

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:34

Du kan starte med at kigge på 2  gode contributions til oscommerce.

Den ene hedder SEO-G og den anden headertags.

Derudover kan du gå direkte ind i koden og sørge for at der bliver benyttet h-tagging, det gøres der desværre ikke meget i en standard oscommerce.

Sørg for at have et sitemap hvis du benytter dig af javascripts til links i kategorien eller andre steder på siden.

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 16:55

Jeg kan anbefale de samme moduler som Martin anbefaler (Jeg bruger dem selv i min shop)
Derudover kan du lave ændringer i product listing og productinfo, så der bliver benyttet title, alt og H-tags i shoppen.
Til sidst skal dine URL'er være søgemaskineoptimerede og f.eks. hedde www.shop.dk/ting-til-dyr.php i stedet for www.shop.dk/c-12.php.
Med venlig hilsen

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 19:29
Hvad er forskellen på de 2 links du hentyder til ??
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 21:04

Forskellen er, at det ene link fortæller noget om selve siden, hvorimod det andet link angiver et tilfældigt tal, der navngiver siden.
Google er "gladere" for disse links, der fortæller noget om siden (og hvor keywordet står i URL-en) end google er glad for tilfældige tal :)

Med venlig hilsen

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:19

Diskussionen om hvorvidt keywords i URLen gavner meget har været oppe længe, men jeg tvivler på det skader :)

Så hvorfor ikke både lade ens URL indeholde keywords og samtidig give mening for kunden, når det nu er muligt.

Med SEO-G contrib'en får du endda 100% mulighed for at skrive hvad du ønsker i URLen for hver side/produkt, men det er ikke noget man bør kaste sig over som nybegynder i Oscommerce, det er en contrib med mange vanskeligheder.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)