Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterdirektør forlader hemmelig forening.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jesper.

Jeg er glad for, at du er enig, men der er en ting jeg ikke forstår.

Når du nu ved, at vi har brugt et hav at timer på at få ændret noget som du i bund og grund selv har gavn af, hvorfor vil du så ikke bakke det op, men hellere spilde din tid med at starte forfra med en ny forening der ALDRIG får ændret noget.

Jeg har set det før. Der bliver startet op, der kommer 60 medlemmer, som ikke vil betale noget særligt. I bliver trætte af det i længden, da i ikke kan tilbyde dem noget.

I siger, at i ikke vil være politiske men vil have ændret vilkår for iværksættere nu og her. Hvordan havde i tænkt jer det, når i ikke vil være politiske.

Hvil i bare stille jer op på en ølkasse og råbe... Det kan jeg allerede godt fortælle dig hvad resultatet bliver. Ingenting.

Hvorfor ikke bruge dine kræfter et sted hvor du kan ændre noget.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian,

Jeg tror du forveksler hvad jeg faktisk skriver med hvad John siger jeg skriver. Angående 'ny forening' så gav jeg grundlæggende først John ret og så dig ret omkring praktiske/organisatoriske/formålmæssige forhold. Jeg frygter efterhånden at man tillægger mig nogle synspunkter jeg ikke har, fordi man kan skyde dem ned. 

Mine kritikpunkter er konkret:

1. Venstre indførte iværksætterskat mens de sad i regering. JES forsvarede som VU-formand den politik i sin valgkamp, selvom han på andre områder (ligesom VU) godt kan gå imod partilinjen. Da han så ikke bliver valgt, får han job som direktør i DIF. Han angriber så den nye Erhvervsminister for ikke at afskaffe iværksætterskatten. Efter min mening er dette grundlæggende et spørgsmål om troværdighed og set med mine øjne ligner det at JES mener præcis hvad (han tror) der gavner JES.
  2. JES har som direktør for DIF i højere grad profileret sig selv end foreningen. Kronik om sex på Paradise Hotel, debat om missoir i Debatten o.lign. Alle (læs: jeg) har vidst at posten som direktør i DIF var en midlertidig politisk platform frem til næste valg. Julen kommer så tidligt og nu ryger JES i folketinget. 
Jeg har mange flere kritikpunkter, men dette er dem jeg har bragt op her.
Ad 1: Jeg har et ret kvalificeret gæt om hvordan JES blev rekrutteret, men det holder jeg for mig selv, da du jo har konkret faktuel viden og er formel beslutningstager i den sag.
Ad 2: Der er i befolkningen en sympati for iværksættere på tværs af partier. Jeg syntes JES og DIF bruger denne sympati til at gavne egne interesser - ikke iværksætteres. 
Du spørger hvorfor jeg ikke bruger mine kræfter et sted, hvor man kan ændre noget, underforstået DIF.
Formelt set så er den samlede magt i DIF i bestyrelsen og reelt i dine hænder. Jeg har spurgt om hvor politikudviklingen foregår, hvad jeg ikke har fået svar på, men med de oplysninger jeg har tilgængelige så er det reelt dig. Det skal ikke fortolkes sådan at jeg kalder dig diktator, påstår du ikke lytter til andre eller i øvrigt beklikker dine movitver. En iværksætter, der melder sig ind i DIF har formelt ingen indflydelse udover på generalforsamlingen hvor (og her må jeg igen lave en kvalificeret antagelse i mangel på informationer der burde være offentligt tilgængelige) ikke-iværksætter medlemmer langt overstiger iværksættere.
Men lad mig vende den om. Hvilken indflydelse får en iværksætter der indmelder sig i DIF på DIFs politik?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14

Jeg forstår Jespers kritik, men det gælder jo ikke bare specifikt JES men kan jo kastes over politikere generelt ofte. En blå regering der vedtager iværksætterskat, fedtafgifter og hvad ved jeg, og så tænker om, ofte begrundet med, at nu er tiden en anden, og en rød regering der er løbet fra det meste af sit grundlag - tiden blev en anden (og ja R kom med :)) og selv Anders Samuelsen der uden for folketinget var meget antiroyal og nu mener at sådan udtaler man sig ikke i folketinget og man kan blive ved - bare tossede eksempler som sikkert kan modsiges men
Politikere skifter mening, og helt givet er det at politikere må lade egne personlige synspunkter træde anderledes tilbage når de er i folketinget som del af en partigruppe, i forhold til når de står udenfor. Det er der ikke specielt grund til at kaste sig over enkelt personer for - det er som det er i politik og kan nok ikke være så meget anderledes, når der trods alt skal ske indordning under en partipolitisk ligne. Alt andet ville lede til anarki :)

Hvad angår flere foreninger, ja så er min holding vel klar. Jeg kendte slet ikke DIF - men det kan jo også være min fejl. Det viser dog, at de ikke har været voldsomt aktive og kommunikative.

Jeg tror som Jesper det ville være godt med lidt oplysning, først og fremmest medlemstal - pris for medlemskab og lidt konkret som er opnået.

Jeg er med på at det kan være svært at bevise at det var DIF og ikke en blanding af ting, men bare set fra DIF synspunkt

En ny forening tror jeg også jeg har gjort klart, at jeg tror får det meget svært -
Dels med at få medlemmer nok, dels ved at udrette det store uden store kontingenter som så igen vil koste medlemmer osv, men de der vil forsøge at starte en sådan, skal da bare gøre det.

Skaden på DIF bliver enten meget lille, hvis det bliver som Christian tror - en ølkasse og 60 mand - og bliver det nye en succes, så må det jo være fordi behovet var der og så må begge søge indflydelse, eller sågar hen ad vejen samarbejde.

Vi hverken kan eller skal standse et forsøg uanset nogle af os er ganske skeptiske til indhold og muligheder.

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)