Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stifte selskab med penge fra enkeltmandsvirksomhed

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er som du skriver mange kloge hoveder her inde.

Jeg har et dumt spørgsmål, og måske et godt råd. Har du lavet en solid vurdering af om det kan betale sig for dig at gå i selskabsform? Der er rigtig mange kompleksiteter ved at være i selskabsform, og jeg vil mene at de fleste er bedre tjent ved at køre et enkeltmandsfirma under VSO.

Hvis du ikke er udtalt bekymret for at blive sagsøgt, eller have store tab på kreditorer så vil jeg mene at der er 95% chance for at du er bedre tjent med VSO. Det at du og selskabet i ApS form er to forskellige juridiske enheder hvor du som priavatperson ofte skal kautionere for firmaet men ikke kan få private fradrag er en ikke ubetydelig risiko.

MVH jens 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46621
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Absolut relevant af BroncofanDK - Mange gange er der ikke en egentlig stor risiko ved en virksomhed - ex en dropshipping shop og meget andet, og så vil personlig virksomhed, som vel ikke en gang behøver være VSO hvis ikke man har topskat eller SU med i billedet, ofte være en fuldgod løsning. Specielt i starten, hvor der kan være samlet underskud til fratræk i anden personlig indkomst

Omvendt er det klart, at jeg ikke ville drive et snedkerværksted eller noget med større lagerrisiko, i personligt regi, men absolut en vigtig overvejelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)