Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet ApS: hvad kan der trækkes fra og 1. gang moms indberetning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fyn
Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Den korte historie er, at jeg har startet ApS og er momsregistreret midt i juni i år (registreringsdato) og pga. sommerferien har jeg ikke haft en revisor til at starte mit regnskab op. Ikke desto mindre skal jeg indberette moms for 2. kvartal. Jeg har skrevet en enkelt faktura for juni, ellers har jeg ikke (firma)købt meget i 2. kvartal.

Skal jeg bare indberette det moms jeg fik på den 1. faktura (blev betalt først sidst i juli)? Eller er der andet jeg skal være opmærksom første gang? Jeg har dels haft en del omkostninger inden jeg startede officielt op, dels skal jeg indskyde nogle ting ind i virksomheden (pc, udstyr og lignende). Er det relevant ift. momsindberetning?  
Den revisor som skal hjælpe med at starte regnskabet op har jeg til rådighed først om et par uger og moms skal indberettes senest næste uge.

Alt input sætter jeg stor pris på og jeg håber mit indslag giver mening, for jeg er helt blankt, når det handler om regnskab, skat osv.

Tak og god weekend.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo C.:
kal jeg bare indberette det moms jeg fik på den 1. faktura (blev betalt først sidst i juli)? Eller er der andet jeg skal være opmærksom første gang? Jeg har dels haft en del omkostninger inden jeg startede officielt op, dels skal jeg indskyde nogle ting ind i virksomheden (pc, udstyr og lignende). Er det relevant ift. momsindberetning?  

Du skal momsangive din salgsmoms (er den ene faktura som jeg forstår det) og evt. købsmoms - som du beskriver kan være 0

Det du skal indskyde lyder ikke relevant momsmæssigt.

Det kunne det ha været hvis det var ting du havde købt f.eks. visitkort som var købt alene med det formål at stifte virksomheden, men er det dine egne ting, er der ikke moms indblandet når de skydes ind - det klarer din revisor når han er til rådighed - men jo før jo bedre, for hvis han skal starte regnskabet op som du skriver, så er det godt ikke at vente for længe, så du risikerer selv at ha lavet noget der skal rettes op.

Log på skat.dk og se at du har punktet moms ude i venstre side og kan se et punkt om momsangivelse, mere fordi du som ApS jo skal være registreret som administrator eller ha indberetningsrettigheder, og det kikser nogen gange (man tildeler først brugerrettigheder logget ind hos virk.dk) og det er surt at sidde lige inden fristen, og ikke kunne logge ind

Venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fyn
Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Og tak for et så hurtigt svar.
Mht. ting købt med det formål at stifte virksomheden, jo, der er faktisk nogle og det er meget godt, du siger det, for så kan jeg tager dem med. Gælder det de ting jeg har købt/brugt de seneste 6 mdr. inden jeg startede eller er det kun dem der blev købt lige inden startdato? Hvis jeg nu glemmer noget eller jeg trækker fra i moms ting som måske ikke kan trækkes fra, kan det rettes senere? Eller kommer der bøde fra Skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gælder ting du har købt med det formål at stifte virksomheden - ikke hvis du har købt en privat computer bare og brugt den lystigt privat - du skal som udgangspunkt regne med, at det skal være ting der er købt med det formål at stifte virksomhed og derfor vil være brugt kun i den forbindelse - vil jeg MENE

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)