Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre produktbillede i Magento kategorivisning??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Det er lykkedes mig at ændre grid visningen i min magentoshop så der nu kun er 2 kolonner. Det er også lykkedes mig at ændre størrelsen på kolonnerne så de fylder hele siden. Se her:

http://www.istol.dk/kontorstole.html 

Hele ideen var at få lidt større produktbilleder frem. Men der er stadig utrolig meget spildplads horisontalt hvor jeg gerne ville have at produktbillederne fyldte lidt mere.

Noget af det er vel fordi billederne er 800x800 og produkterne er aflange. Det giver selvfølgelig lidt spild, men ikke så meget som der er på siderne nu. 

Da jeg var inde i style.css filen ændrede jeg produt image til at være samme størrelse som selve kolonnen. JEg så også at der var en med "margin 20px" den prøvede jeg også at rette lidt til men det gav intet synligt resultat.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre?

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:13

Orv.... det er første gang at der ikke er nogen på Amino der kan hjælpe med noget teknisk.... så det får liiiiige en chance til Big Smile

Nogen der kan hjælpe?

Mvh

Morten

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:27
.products-grid .product-image {
    displayblock;
    heightauto;
    margin0 0 17px;
    width280px;
Er nok noget du skal se nærmere på :)
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 20:34

Hej Morten

Du nævner selv at dine billeder er kvadratiske (800 x 800) og jeg kan se at de stadigvæk er kvadratiske men blot skaleret ned til 175 x 175. Hvis du vil have dine billeder til at være bredere men ikke højere er du nødt til at lave en ujævn skalering f.eks. en bredde på 225 og en højde på 175.

For at lave denne ujævne skalering skal du lede efter en linie i dine design filer der minder om følgende

this->helper('catalog/image')->init($_product, 'small_image')->resize(175, 175);

Denne linie kan du ændre til f.eks.:

this->helper('catalog/image')->init($_product, 'small_image')->resize(225, 175);

og du vil derved opnå en ujævn skalering. Bemærk at billedet måske kan se "udstrakt" ud ved denne procedure.

Det er korrekt at der pt. er en margin på 17px mellem billedet og prisen (se CSS'en under .products-grid .product-image). En ændring af denne margin vil ikke hjælpe dig meget da dit billede stadigvæk er kvadratisk. 

Mvh

Kasper

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:39

Hej Kasper

Tusind tak for din hjælp.

Jeg fulgte en guide til at ændre grid visningen så der kun er 2 produkter. Første skridt gik fint - at ændre det fra 3 til 2 produkter. Andet skridt var så at ændre bredden på "produktkasserne" så de fylder hele siden. Det gik også fint, og jeg fik ændret denne kode i style.css:

.products-grid li.item {float:left; margin-right:20px; width:280px; border:1px solid #e0e0e0; padding:20px; border-radius:4px;}
.products-grid li.last{ margin-right:0;}
.products-grid .product-image { display:block; width:280px; height:auto; margin:0 0 17px; } Som du kan se så er hver kasse (beklager hvis terminologien er helt gal....) 280px bred. Som du også kan se så har jeg også prøvet at ændre "product image" til width:280px - uden det store held. Når du nu fortæller mig at produktbillederne automatisk bliver skaleret til 175x175, ved du så også hvilke design fil det er jeg skal ind og finde for at ændre det? Så kan jeg jo ændre det til fx 250x250 Det er ikke i de 2 filer som jeg allerede har haft fat i - style.css eller catalog.xml En hint vil være rigtig lækkert :)) Hilsen Morten
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 10:46

Mit bedste bud er at du skal finde denne linie i din list.phtml fil.

Filens placering kan være påvirket af hvilket tema du bruger. Men jeg tror den ligger her:

app/design/frontend/default/[temanavn]/template/catalog/product/list.phtml

hvor [temanavn] er forskellig alt efter hvilket design tema du bruger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:47

Don't worry.... JEG FANDT DET Big Smile

Efter dit indlæg googlede jeg det, og fandt svaret på et forum. Fantastisk nyttigt det der google-system - bare man ved hvad man skal google :))

Til andre der måske kommer forbi denne tråd, og vil det samme, så ligger filen her

loc: /magento/app/design/frontend/default/default/template/catalog/product/list.phtml 

TAK TIL KASPER - og Amino :)

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:50

Magentomoduler.dk:

Mit bedste bud er at du skal finde denne linie i din list.phtml fil.

Filens placering kan være påvirket af hvilket tema du bruger. Men jeg tror den ligger her:

app/design/frontend/default/[temanavn]/template/catalog/product/list.phtml

hvor [temanavn] er forskellig alt efter hvilket design tema du bruger.

Hej Kasper

Orv der var du hurtig - og du har HELT ret :) 

Resultatet kan foriøvrigt ses her:

http://www.istol.dk/kontorstole.html 

Jeg håber at de lidt større billeder giver et bedre indtryk for vores kunder. Jeg hader selv alt for små oversigtsbilleder..... Et grimt eksempel er QXL - søg på noget, og så kan man dårligt se billedet ude til venstre i søgeresultaterne.

QXL har ellers altid lænet sig meget op ad eBay og de gør det sgu ordentligt med store billeder og mulighed for mouse-over & zoom.

- hov det var vist en lille side-bemærkning he he

- igen - tak for hjælpen :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)