Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open Source Dansk Big Data - Hjælp fra IT nøder

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har i noget tid ledt efter hvor og hvordan man få adgang til Big Data, dette kunne feks. være at få informationer omkring hvor busstoppe steder ligger i Danmark? Eller hvor alle skolerne er placeret.. Det er bare eksempler, kan godt være lige præcis de to ting kan man ikke få adgang til, men jeg tænker bare højt..

Er der ikke steder hvor man kan få adgang til data om Danmark og eller danskerne som man så kan arbejde med? Synes der findes mange engelske steder, men kan ikke rigtig finde nogen steder omkring Danmark og danskerne. 

Er der nogen herinde der kender sådanne steder? Håber der en eller flere der kan hjælpe..

Pft.

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 19:23
Er der ingen, der kan hjælpe?
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 19:32

Lars Christensen:

Hvor store et dataset skal du bruge?

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:33

Digitaliser.dk

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 08:01

Michael_N:

Digitaliser.dk

Er det noget du har erfaring med? Synes ikke rigtig jeg kan finde noget der inden, andet ideer osv. ? Eller er det bare mig?

Er der andre der har andet.? Jeg kan umuligt være det eneste der efterspørg dette.. Eller er det pga. man ikke vil af med den viden hvor man finder sådanne data? 

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 08:10

Jeg var hvis lidt hurtig ude... Der er hvis lidt inde på den side.. Tak for det.

Men hvis der er andre der har andet, er i mere end velkommen til at poste et svar.. Håber at høre fra nogle flere intelligente personer. 

Pft

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 08:14

Lucas - Hosting4Real:

Lars Christensen:

Det er ikke så vigtig, det er mere om der er steder hvor data er tilgængelig for det offentlig.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:30

Lars Christensen:

Lucas - Hosting4Real:

Lars Christensen:

Det er ikke så vigtig, det er mere om der er steder hvor data er tilgængelig for det offentlig.

Okidoki - siden der blev linket til tidligere http://digitaliser.dk/ - har massere af data, http://digitaliser.dk/resource/900031 - feks

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 09:14

Mange tak :) ja kan se der er en del derinde :) det er lige præcis sådan noget jeg sørger.. Tak for hjælpen.. Vidste at der var en herinde der kan hjælpe...

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lars Christensen:
Jeg har i noget tid ledt efter hvor og hvordan man få adgang til Big Data, dette kunne feks. være at få informationer omkring hvor busstoppe steder ligger i Danmark? Eller hvor alle skolerne er placeret..

Bare lige for at være flueknepper, så er det ikke 'big data', men 'open data' du leder efter. Big data er enorme dataset som ikke nødvendigvis er åbne, open data er offentligt tilgængelige dataset fra f.eks. det offentlige.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)