Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tekster til søgeoptimering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO eksperter

Jeg ladet mig fortælle, at tekster, som skal indekseres skal indeholde 1 hovedsøgeord og 1 (og kun 1) bisøgeord i samme tekst. F.eks. "dagpenge" og "dagpenge regler".

Passer det, at der SKAL været 1 bisøgeord og passer det at der MAX må været 1?

mvh Marlene 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 14:39

Hej Marlene

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, så skriver du at i en tekst må dit keyword (søgeord) kun fremkomme en gang?
Når man snakker om keywords på et site, så bruger man ordet "keyword density", som betyder at hvis du har en keyword density på 8% så fremkommer dit keyword (i dette tilfælde dagpenge) 8 gange for hvert 100 ord.

Så vidt jeg selv har erfaret så er en keyword density på ca 6-8% det der giver det bedste resultat.
Der er selvfølgelig en masse andre faktorer, såsom hvordan ordene er skrevet, her tænker jeg blandt andet på <p> og <h> tags, samt bold osv.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 15:06

Hej Lars

Tak for dit svar. Det var ikke helt det jeg mente. Jeg prøver at forklare lidt bedre:

Jeg har fået atvide, at hvis jeg gerne vil have optimeret ordet "dagpenge" så SKAL der også være et bisøgeord, hvor ordet dagpenge også indgår i på samme side således:

Dagpenge (hovedsøgeord)
............tekst om dagpenge..............

Dagpenge regler (bisøgeord)
...........tekst om dagpenge regler.........

Passer det? eller er det ok at jeg enten kun har hovedsøgeordet "dagpenge" på en side eller kan jeg have flere bisøgeord på samme side f.eks. dagpenge regler, dagpenge kort osv.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:22

Hej Marlene.

Jeg synes, at det bliver gjort alt for indviklet.

Ved at focusere på denne måde bevæger du dig væk fra det naturlige flow og vil miste kunder på at være så focuseret på det.

Og er det ikke naturligt at læse for de besøgende, så vil Google fange det på eet eller andet tidspunkt og se det som et forsøg på SPAM.

Det, som det drejer sig om er at skrive en side, som er naturlig at læse.

Hvis du beslutter, at netop denne side drejer sig om dagpenge og dagpenge regler, så vil det HELT naturligt være disse ord, synonymer og varianter af ordene, du kommer til at bruge. Du kan, når du har skrevet din tekst, gå den igennem og se, om du ikke kan erstatte et "den", "det" mm. med ordet dagpenge el.lignende, ikke nødvendigvis for søgemaskinernes skyld; men for brugernes skyld så teksten er lettere forståelig.

Har du gjort det på denne måde, så har du gjort det korrekt. Og så behøver du ikke bekymre dig om, om Google skulle opfatte din side som SPAM.

Venlig hilsen, Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)