Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fusk med weblayout?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Jun 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer.

Jeg har brug for et godt råd. Jeg har opdaget, at et webbureau har solgt mig et weblayout, der er tyvstjålet fra en template på nettet. Jeg bliver afkrævet omkring 14.000kr. for designet og templaten på nettet koster 58$ (og er downloadet 7 gange).

Det skal dog siges, at templaten er lavet lidt om, således at der er tilføjet mit virksomhedsnavn og lavet lidt andre Photo Shop ændringer. Dog er der ikke nogen tvivl om, at det er templaten der er sminket op og ikke et nyt design (unikt), da der f.eks. er et par tekster der går igen i begge designs, som ikke er lorem Ipsum dolor ....

Hvad skal jeg gøre? Hvis I har mod på at se de to "designs" jeg omtaler, så mailer jeg dem gerne - skriv lige en besked med jeres mail.

Med venlig hilsen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Jun 07
Skrevet kl. 13:05

Hej igen.

Håber at jeg ramte det rette forum, ellers (kære WM) må indlægget gerne flyttes til rette sted.

På forhånd tak for hjælpen
Steen O.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:05

Hej Steen.

Jeg har også fået een her fra Amino til at lave et nyt design. Troede jeg.

Da jeg så oplægget, blev jeg ved med at spørge til hans kildemateriale.

Så hørte jeg ikke mere fra ham.

Samme person?

Send venligst en PM med hans navn.

Venlig hilsen, Christian

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:13

Er det muligt at poste et link, så vi kan se ligheden?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:14

Nu 14.000 kroner jo en del penge... eller for nogen vil det jo være en del penge...

Jeg kan godt se, at det er et problem, hvis du har ønsket et unikt design.. men webdesignere stjæler jo med arme og ben, ligesom artikter gør, ligesom ingeniører gør.. jeg selv surfer rundt på nettet før en opgave og bliver inspireret af forskellige hjemmesider jeg synes er fede...

Har da også kigget på templatemonster og fået ideer derfra.. men dog aldrig købt et derfra og taget 14.000 kroner for det... ;-)

Nu ved jeg ikke hvad det er til for, og jeg kan godt se du føler dig snydt, hvis du ligeså godt selv kunne have købt den template og rettet til... men hvis du ikke har betalt pengene, så synes jeg da bare at du skal lade være og betale, og sige du er blevet taget ved næsen og ikke ønsker at fortsætte samarbejdet.. der er masser af webdesignere som kan hjælpe dig med et unikt design.. og sikkert også til en billigere penge...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Jun 07
Skrevet kl. 13:15

Hej Christian.

Det er ikke en jeg har fundet her på Amino. Det er en "seriøs" virksomhed der også har store danske virksomheder som kunder. Det er angiveligt en underleverandør der har lavet designet, men det er her jeg har mine tvivl. Jeg tror simpelthen ikke det er et designbureau der har plagieret fra en template. Det må have været en praktikant eller noget hos mit (ex) webbureau...

Mvh
Steen O.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:30

Hæh. Jeg husker noget om et stort "seriøst" bureau, der havde snuppet en vidst nok norsk hjemmeside og som havde lavet en hjemmeside til Kronprinsen ved at skifte billederne ud.

Så der er nok ingen "garantier" for ikke at blive fuppet.

Det er nok sikrest at selv at være vågen og få på skrift, at designet er unikt.

Venlig hilsen, Christian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Jun 07
Skrevet kl. 13:33

Hej Lars,

Hvor kan jeg lægge billederne så du kan se dem? Jeg kan også maile dem til dig, hvis du sender mig din mailadresse.

Mvh
Steen

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 13:44

Nu har jeg lige set de designs Steen omtaler, og der er overhovedet ingen tvivl om, at det er en template, der er justeret. Det er klart, at designere får ideer fra hinanden og måske også "låner" lidt hér og dér - men i Steen's tilfælde er det helt klart en template, der er benyttet.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:47

Hej Steen

har sendt en besked til dig.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)