Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs - Kan det trækkes fra sin personlige indkomst

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er meget tæt på at få en aftale i hus med en Franchisekæde, hvor jeg skal åbne en butik under deres koncept.

Min spørgsmål lyder således - I og med at alt pengeflow foregår igennem Franchisekæden og jeg personlig hæfter for alt, behøver jeg ikke nødvendigvis at skifte et selskab for at indgå en Franchiseaftale med dem.

Min egen revisor fortæller så til mig, at ved at gå personlig ind i det, uden selskabsform, så kan et evt. underskud ved lukning trækkes fra i min egen personlige indkomst som et fradrag ved et nyt arbejde.

Er det virkelig rigtig, at staten faktisk går ind og dækker mit underskud, så jeg dermed ikke betaler så meget i skat?

Håber der er en venlig Amino der kan forklare mig om rigtigheden af ovenstående spørgsmål.

På forhånd tak

Benjamin Petersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Det er korrekt. Tab på erhvervsvirksomheder kan trækkes fra i anden indkomst, men hvis du skal ud afgærede, så er det ikke penge du får i hånden, men nogen du betaler tilbage til kreditorerne. Og ja problemet med selskaber er, at du ikke har den mulighed. Omvendt så hæfter du ikke personligt, hvis du benytter et selskab, men du kan blive mødt med krav om personlig kaution.
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:48

:
Det er korrekt. Tab på erhvervsvirksomheder kan trækkes fra i anden indkomst, men hvis du skal ud afgærede, så er det ikke penge du får i hånden, men nogen du betaler tilbage til kreditorerne. Og ja problemet med selskaber er, at du ikke har den mulighed. Omvendt så hæfter du ikke personligt, hvis du benytter et selskab, men du kan blive mødt med krav om personlig kaution.

Hej Andreas

Tak for dit svar

Vil det sige jeg faktisk ikke kan miste personligt på det, da hvis jeg lukker med underskud kan jeg betale det tilbage via min skat? Så i stedet for at mine "skattepenge" går til staten, vil de derimod gå til kreditorene.

I tilfælde af det, vil det jo nærmest være ufarligt at indgå i sådan et projekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35

Hvis du taber 1 mio - så vil du kunne trække det fra i anden personlig indkomst. Det vil kunne betyder at du skal skrive det af over flere år, da du jo ellers måske kommer under 0 - og skat betaler jo ikke dit tab - men du kan trække det fra i anden personlig indkomst = hvis du f.eks tjener 100.000 kr i anden personlig indkomst - OG taber 100.000 i din personlige virksomhed, så går det i 0.

Hvad har du så sparet? - Ja med en almindelig skatteprocent uden topskat - inkl. AM bidrag - ca 44% - så dit tab i stedet for at være 100.000 kr på eventyret - er 66.000 (de 100.000 minus fradragsværdien på 44.000)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)