Det er de, men det er dog rigtigt, som Scorendate skriver, at hvis jeg venter til jeg er 62, så er der en præmie oveni. Min dato hedder 3. november (er udskudt på grund af ferie og en uges sygdom), så jeg har ikke fået efterlønsbeviset endnu. |
Alderspræsidenten:Åh ja, men med 5 mio. findes der helt sikkert en løsning. Kender du ikke Låsby-Svendsens "Kør-i-ring-system"?Karsten S. Hansen:Du skal i hvert fald ha' styr på fordelingen af resultatet. Eksempel: Firmaet bliver en succes og tjener 5.000.000 kr. første år. Din andel er begrænset til ca. 75.000 kr. og da det er i/s scorer din partner resten.![]()
Ja, du kan sikker tænke mange gode løsninger, men er din eventuelle fremtidige virksomhedspartner villig til at ændre på ejerfordelingen, hvis virksomheden bliver en succes og især han tjener penge, hvor du som den reelle grundlægger skal nøjes med en slik.
Men hvis tanken om succes er så fremmed, har du slet ikke et problem. Du behøver ikke engang momsregistrere dig, da du i sådan et tilfælde driver hobbyvirksomhed.