Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsspørgsmål?!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem det sidste års tid læst en del om søgemaskine optimering. Men der er én ting jeg ikke helt forstår... Hvordan kan hjemmesider der til syneladende overhovedet ikke er søgemaskineoptimeret ligge på første side på Google?  Jeg taler i dette tilfælde om søgeordet "reklamebureau".

Tag nu f.eks. siden her.... http://www.erad.dk/   De ligger nummer 10 på søgeordet "Reklamebureau", som ellers er et meget svært ord at søgeoptimere på. ( Og det skal lige siges at de er strøget lige op på første side... De har ikke ligget der før nu, så det har ikke noget at gøre med at deres gamle side var søgemaskineoptimeret)

Hvordan kan det lade sig gøre???

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:38

De findes nu slet ikke hos mig i top 50 på Google?

Du ligger nr. 5 på side 2

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 13:49

Det er dem der ligger nr. 10...... De hedder Bureau Ellermann...... Kan du ikke finde dem?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:44
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:01

InMedia Reklame:

Det er dem der ligger nr. 10...... De hedder Bureau Ellermann...... Kan du ikke finde dem?

Nåee, det var fordi jeg sad og gloede efter erad.dk som du skrev i det oprindelige indlæg Confused

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:08

Effektiv Markedsføring:

Det skyldes bl.a. et halv tons indgående links, bl.a. fordi de sponsorerer http://www.slagelsefh.dk/index.php?id=1675

Linket er et stykke grafik i venstre side.

Christian, lyder det ikke lidt vildt hvis et grafisk link fra et enkelt site kan gøre det, der er jo ikke engang nogen linktekst med i linket?
Jeg må indrømme, at jeg undrer mig også lidt ligesom Mikkel.

Det eneste jeg lige kan få øje på er, at der på ellerman.dk ligger noget i cachen hvor ordet reklamebureau går igen et par gange, men heller ikke andet end det ....

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:23

Hej Oxkjær.

Det er ikke kun fra dette site linkene kommer. Det er kun et eksempel.

Men jeg kunne forestille mig, at der har ligget en del indhold på hjemmesiden tidligere, som Google endnu ikke er blevet helt bevidst om er fjernet efter at redirect javascriptet er lagt ind. Så det er langt fra sikkert at positionen bliver så høj i fremtiden.

Jeg begrunder det med, at Google ser ordet "reklamebureau" men det står ingen steder på selve siden mere.

Så jeg vil tro, at den er rykket voldsomt ned om en 14 dages tid.

Venlig hilsen, Christian

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:06

Ordet reklamebureau er et af de ord vi selv ligger godt placeret på (p.t. nr. 4), men der er sommetider nogen sites man kan undrer sig over.
Prøv f.eks at se STÆRK som p.t. ligger nr. 2, og det har de gjort længe. Jeg har tit undret mig over hvordan dælen de er kommet så højt op? 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:53

InMedia Reklame:

Jeg har gennem det sidste års tid læst en del om søgemaskine optimering. Men der er én ting jeg ikke helt forstår... Hvordan kan hjemmesider der til syneladende overhovedet ikke er søgemaskineoptimeret ligge på første side på Google?  Jeg taler i dette tilfælde om søgeordet "reklamebureau".

Tag nu f.eks. siden her.... http://www.erad.dk/   De ligger nummer 10 på søgeordet "Reklamebureau", som ellers er et meget svært ord at søgeoptimere på. ( Og det skal lige siges at de er strøget lige op på første side... De har ikke ligget der før nu, så det har ikke noget at gøre med at deres gamle side var søgemaskineoptimeret)

Hvordan kan det lade sig gøre???

Hvis du nu ser godt efter, vil du se, at det er domænet "ellerman.dk" der ligger placeret (i øvrigt som nr. 20 hos mig). Og det domæne har været online længe! Som du nok kan regne ud, holder vi selv godt øje med ordet reklamebureau....

HTTP Headeren på domænet siger, at det er ellermann.dk/index.html, der svarer. Og i den fil ligger dette:

<!DOCTYPE   HTML   PUBLIC   "-//W3C//DTD   HTML   4.01   Transitional//EN"> <html> <head> <title>Untitled   Document</title> <meta   http-equiv="Content-Type"   content="text/html;   charset=iso-8859-1"> <script   language="JavaScript"   type="text/JavaScript"> <!-- function   MM_goToURL()   {   //v3.0       var   i,   args=MM_goToURL.arguments;   document.MM_returnValue   =   false;       for   (i=0;   i<(args.length-1);   i+=2)   eval(argsIdea+".location='"+args[i+1]+"'"); } //--> </script> </head> <body   onLoad="MM_goToURL('parent','http://www.erad.dk');return   document.MM_returnValue"> </body> </html>

Som du kan se, sender den os videre til erad.dk

Keine hexerei Wink

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:23

Hej Thomas

Jeg havde også set HTTP headeren inden jeg svarede på spørgsmålet; men har slet ikke medtaget det i mit svar, da jeg ikke kan se, at det er forklaringen på spørgsmålet: Hvorfor ligger de så højt.

De har jo ikke engang reklamebureau i titlen.

Derimod kan jeg se en masse links, der stadig peger ind på domænet og at domænet har en historik bag sig.

Hvis vi alle ville ligge højt på "reklamebureau", så skulle vi alle bare lægge netop denne kode i vores header????

Den må du vidst lige argumentere for Smile

Rettelse: Har lige nærlæst dit svar igen og kan se, at de første 2 linier i dit svar faktisk siger det samme som jeg argumenterer for.
Dem fik jeg ikke læst inden jeg svarede men hæftede mig ved HTTP headeren. Så vi er helt enige.

Jeg beklager.

Venlig hilsen, Christian

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)